Grote moeite om een ID-Card in te scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik heb een Android Mobiel merk : XIAOMI MI 10T Lite
En voor speciale Digid gebeuren moet ik m'n ID inscannen, in mijn geval dus m'n rijbewijs
Dus ik moet op een gegeven moment mijn rijbewijs tgen de achterkant van m'n mobiel houden om te zorgen de de NFC chip contact kan maken met het rijbewijs
Ik heb het mobieltje al uit de hoes gehaald
En als dan nog niet direct lukt (het contact te maken), wordt aangeraden om het rijbewijs iets te verschuiven (op zoek naar de NFC chip)

Al met al ben ik er nu al een tijdje mee bezig, (met m'n oude rijbewijs dat inmiddels verlopen is, lukte het wel op een gegeven moment)

Maar is er geen handleiding, hoe het rijbewijs om moet, en op welke plek de NFC chip het gevoeligst is?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Het is een kwestie van voorzichtig bewegen en geduld hebben.
 
Hallo Aar

En maakt het niet uit hoe je je rijbewijs achterop je Mobieltje legt?

Bedoeld wordt met je foto naar voren of van je Mobieltje af?

Het is een splinternieuw rijbewijs (75+) zou dáár ook nog iets aan kunnen mankeren, is het te controleren?

Want m'n betalingen per Mobiel werken nog steeds, dus ik denk eigenlijk niet dat het nu plotseling aan de NFC chip mankeerd.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Het is echt een kwestie van zoeken, en het ligt ook aan de app. Misschien vind je een NFC scanner-app die je hiermee kan begeleiden?
En anders zijn er ook andere mogelijkheden om zonder NFC DigiD werkend te krijgen. Niet elke telefoon heeft NFC.
 
Hallo Aar

M'n Mobieltje doet het weer, het bleek een instellingsfout te wezen.
Bedankt voor je interesse
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan