• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waarde ophalen vanuit tabblad naar Userform Textboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

genexxa

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
70
Hallo,

Ik wil aan de hand van het opvoeren van een plaatsnaam in een textbox in een userform, de gegevens erbij zoeken vanuit tabblad2.


Wat ik wil is zoeken op plaatsnaam en dan indien van toepassing, alle regels in tabblad2 waar de plaatsnaam overeen komt tonen in het userform.
Echter, als bv vanaf regel 4 geen gegevens meer te vinden van de plaats waarop gezocht wordt, worden de textboxen in het userform vanaf "regel"4 leeg gelaten.

De eerste opzet is gelukt en werkt. Zie bijlage.

Alleen heb ik tot nu toe maar 2 regels die gezocht worden.
Weet iemand een betere code waardoor er naar alle desbetreffende regels gezocht wordt?
En als er bv maar 3 regels opgehaald hoeven worden (bv bij ede) dat de rest van de textboxen leeg blijven?
 

Bijlagen

  • plaats1.xlsm
    26 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
@ Edmoor,

Dank je! en het extraatje is ook zeker erg handig!
Erg bedankt!
 
Toch nog een vraag,
ik heb in Blad2 nu alle data toegevoegd maar krijg nu een foutmelding in de volgende regel.
Code:
Controls("Textbox" & Tekstvak).Text = .Cells(Rij, i)
Ik heb ook de bijlage toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Plaats1 (2).xlsm
    141,1 KB · Weergaven: 18
Je tekstboxes gaan maximaal tot Textbox42, 10 rijen textboxen.
Amsterdam heeft al 97 rijen, dat is vele malen meer dan de max van 10.
Daar krijg je nu die foutmelding op.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze op Blad2 een lijstje met unieke plaatsnamen en het aantal voorkomens in kolom A:
 

Bijlagen

  • Plaats1 (2).xlsm
    184,2 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan