Outlook email-box vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hi. Ik krijg al sinds 2 maanden het bericht dat mijn email-box in live.nl vol zit en dat ik moet opruimen of ruimte bij moet kopen.
Ongeveer 10 jaar geleden kreeg ik tot 15GB gratis ruimte aangeboden in One Drive. Nu bepaald Microsoft dat er boven de 5GB betaald moet worden?????? En dat wil ik niet. Ik heb dus de grootste mappen verwijdert in One Drive. Maar nu zie ik een map Documenten van meer dan 1GB die naar mij ik kan herinneren nooit heb aangemaakt???? En.....ook al verwijder ik bestanden of mappen de beschikbare ruimte blijft boven de 5GB. Indertijd had ik nog 2 andere email-adressen 1 hotmail en 1 gmail gekoppeld op mijn mobiel zodat ik in 1 opslag alle 3 boxen kon bekijken. Nu heb ik ze weer ontkoppelt en alleen 0utlook . Toch blijf mijn email-box boven de 5GB.
Dat vind ik wel raar. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Heeft het wel een effect voor de opslagruimte als je 3 emails aan elkaar koppelt op je mobiel? Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-05-02 180714.jpg
    Schermafbeelding 2023-05-02 180714.jpg
    617,6 KB · Weergaven: 31
  • Schermafbeelding 2023-05-02 181207.jpg
    Schermafbeelding 2023-05-02 181207.jpg
    686,1 KB · Weergaven: 23
Hartelijk dank nu pas lees ik dat bestanden van je mobiel en mijn documenten ook in one drive worden opgeslagen. Dus zal ik de map documenten in Windows leeg houden en alles gelijk op een externe disk plaatsen. Maar dat van je mobiel begrijp ik niet. Hoe zit het als je geen email-adres hebt? En de meeste nieuwe mobielen moet je je aanmelden met een emailadres. En zijn er andere email-adressen behalve Microsoft. Want ik begrijp dat hotmail en Gmail ook van hun is?
 
Dus zal ik de map documenten in Windows leeg houden en alles gelijk op een externe disk plaatsen.
Denk je dan nog wel aan een backup maken op een andere (externe) schijf? Of deed je dat al?
En je hoeft toch "Mijn documenten" niet naar Onedrive te laten synchroniseren? Ik gebruik het niet dus ik weet n iet waar de settings staan om dat uit te schakelen, dan ben je dat probleem ook kwijt.
 
Ja al mijn documenten zijn op externe schijven. Maar soms als ik haast heb en een externe schijf niet bij de hand heb zet ik ze voorlopig in mijn documenten. Ik zal de settings van one drive ook even nagaan.
 
Probleem voorlopig opgelost.
Ik heb overbodige email`s vanaf 5 jaar geleden verwijdert en zodoende voorlopig meer ruimte gehad.
 
Ja al mijn documenten zijn op externe schijven. Maar soms als ik haast heb en een externe schijf niet bij de hand heb zet ik ze voorlopig in mijn documenten.
Eigenlijk heb je dan geen echte backup, want OneDrive is ook te klein om backups maken. Klopt dit? Zo ja, baart je dit geen zorgen of vind je het allemaal niet zo belangrijk? Tis een eigen keuze.
 
Na deze ervaring zal ik geen gegevens meer op onedrive opslaan maar alles gelijk op een externe schijf.
 
...... maar alles gelijk op een externe schijf.
Das imho nog steeds geen backup? Of begrijp ik het verkeerd? Een backup betekent dat je nog een 2e (externe) schijf hebt waar je alle data die je lief zijn heen back-upt.
Ik kan dit niet uit jouw huidige bijdrage begrijpen.
 
Ja ik heb meerdere externe schijven met elk een kopie van al mijn belangrijkste data alleen een paar foto`s van de laatste dagen had ik nog niet gekopiëerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan