• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aangepast autofilter voor meerdere woorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dagmar1972

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2023
Hallo,

Ik heb een bestand met heel veel regels, die ik wil filteren met meerdere woorden (bevat en bevat niet).
Voorbeeld:
Knipsel 1.JPG

wd 4NuEzLmMAAAAASUVORK5CYII=

Ik wil alleen regels met 'ingelogd' en geen regels met 'manager, management assistent, personeels contactpersoon'.

Het volgende werkt, maar dan krijg ik uiteraard nog de regel met personeels contactpersoon:
knipsel 2.jpg

Onderstaande werkt niet:
knipsel 3.jpg

Het voorbeeld is uiteraard een vereenvoudigde weergave. Ik moet nog meer dan deze twee woorden eruit filteren.
Ik heb het ook geprobeerd met een komma en met een ; maar dit werkt ook niet.

goeiemorgen,
Er zit niets anders op dan een extra hulpkolom aan te maken met daarin dan een formule waarop je kan filteren of als 2e optie een macro die hetzelfde doet, maar dan intern en zonder formule.
Het is gemakkelijker uitleggen als je een voorbeeldbestandje mee post.
Welke Excel-versie gebruik je ?

Ligt ook een beetje aan de hoeveelheid die kunnen in of uit loggen.

ik had 2 tabelletjes gemaakt voor exclusieven en inclusieven, maar aangezien je maar 1 inclusieve had, heb ik die rechtstreeks aangestuurd, anders is het een kleine variant op hetzelfde thema.
Is hoofdletterongevoelig.
Code:
=ISGETAL(VIND.SPEC("ingelogd";[@Actie]))*(SOM(--ISGETAL(VIND.SPEC(Tabel1[exclusief];[@Actie])))=0)
en nu filteren op kolom B

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben er bijna

Hoi,

Dit is een super oplossing. Het werkt.

Veel dank!! Groeten, Dagmar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan