Qr code scannen op eigen iphone13

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Steeds vaker een qr code op eigen tel. Weet echt niet hoe die te scannen! Google meerdere uitleggen die niet lukken. Kan iemand stap voor stap instrueren??
 
Gewoon met de camera-app. Hier herkent die vanzelf een QR-code.
Anders heb je tal van app's die dit wel kunnen.
 
ik denk dat TS zegt dat hij een qr code op zijn telefoon heeft en die wil scannen?
 
Ja!! Heb inmiddels QRAFTER en QR PRO zonder enige instructie. Op Google alleen nog onduidelijk er.
Op Qr-pro; zie ik de scanner en 4 codes daarboven. Ik moet de code centreren in het centrum van de scanner. Hier houdt mijn verstand echter op. Want hoe moet dit???
 
Kom : open in.. Nergens tegen en vraag me inmiddels af waarom stuurt men QR codes ipv origineel. Mij lukt het niet. Hoe kan het trouwens met de gewone camera app.???
 
Tsja, als je een QRcode als plaatje via bijvoorbeeld Whatsapp toegestuurd krijgt, kun je deze echt niet met je eigen telefoon openen ..
is dat waar je tegenaan loopt?
 
Als je toevallig een desktop of laptop met in de buurt hebt en gebruikt met Whatsapp erop.... dan kan dat weer wel...:D
 
Ik krijg deze QR ipv officieel document bedoeld om iets te retourneren, om als retour adres op de doos te plakken. Gaat gewoon via e-mail. Gaat dit bij jullie dan zonder problemen?? Maar wat begrijp ik dan niet?? Of wat doe ik fout?? Mijn camera heeft nog nooit een QR spontaan getraceerd bijv.
 
Als je dat voor Bol.com hebt als voorbeeld: Dan breng je het retour pakket bijv naar een Bol service punt bij AH, zie de aanwijzingen of online.
Vervolgens print AH de retoursticker met de QR code die je laat zien: AH scant dus en print vervolgens.

Dus kijk eens wat de procedure is die van je verwacht wordt... zelf printen of het laten printen op het intake adres voor de retour.
 
Laatst bewerkt:
Als je dat voor Bol.com hebt als voorbeeld: Dan breng je het retour pakket bijv naar een Bol service punt bij AH, zie de aanwijzingen of online.
Vervolgens print AH de retoursticker met de QR code die je laat zien: AH scant dus en print vervolgens.

Dus kijk eens wat de procedure is die van je verwacht wordt... zelf printen of het laten printen op het intake adres voor de retour.
 
Inmiddels bleek een fout.En heb ik het formulier rechtstreeks gekregen. Maar krijg nog steeds niet voor elkaar om met app of eigen camera een QR te scannen. Als dit via Helpmij niet zal lukken zal ik het verder zonder deze mogelijkheid moeten doen. Maar ik krijg helaas steeds vaker deze QR codes en kan er dus niks mee. Voorbeeld: scan deze QR code met uw eigen camera. Help mij. Ik zie een QR code. Maar mijn camera is nog alleen een icoon. Ik zet hem aan en dan zou de camera automatisch de QR code kunnen traceren? Maar niet bij mij: kan iemand mij in de juiste volgorde kunnen voordoen hoe dit wel moet. Als ik de camera aanzet is de code verdwenen. Verder kom ik niet.
 
je gebruikt een iphone 13?
als je op het foto toestel klikt op de iphone dan kun je met de camera een foto maken lukt dat wel.?
zo ja dan werkt de camera.
Zet de camera weer aan en zoek dan op je beeldscherm de qr code op en je ziet dan op het beeldscherm vier ronde hoeken verschijnen.
Die willen de qr code insluiten.
nu komet er onder de qr code een geel blokje met tekst.
houd de camere gericht op de qr code en klik met een vinger op de tekst in het gele vlakje.
nu zal zich een website of iets dergelijks openen op jouw iphone en kun je verder.

Wil je iets scannen met Digid dan moet je eerst die app op jouw telefoon installeren en deze app registreren bij Digid.
Daarna kun jij jouw telefoon gebruiken om met Digid in te kunnen loggen bij bijvoorbeeld de apotheek of huisarts.

hier de uitleg die apple zelf geeft: https://support.apple.com/nl-nl/HT208843
 
Laatst bewerkt:
Ik heb iPhone 13 max. Pro
Ik krijg een qr code? Ik zet mijn camera aan. Op selfie kant zie ik een geel 4kant kader met mijn eigen kop erin. Nergens een qr. Op de andere foto kant helemaal niets van iets van qr. Ik volg de instructies. Maar kennelijk niet goed. Moet ik iets anders doen met de QR? Of camera positie?
 
Dan staat de richting van de camera verkeerd om. Dat kun je op het beeld zelf omdraaien.
 
Met de uitleg van puppie gaat het niet lukken. Je kunt onmogelijk de camera app van de iPhone gebruiken om een QR code te scannen die op diezelfde iPhone binnenkomt. De uitleg van puppie is alleen bruikbaar wanneer die QR code ergens anders staat: op een bord; op een andere iPhone; op een pc; op een brief (op papier dus!) enzovoort.

Maar egkok krijgt de QR-code binnen op zijn iPhone. Hoe opent hij hem dan met diezelfde iPhone? Niet met de camera app. Maar hoe dan wel?

Als ik een QR-code zie of binnenkrijg op mijn iPhone, dan druk ik met mijn vinger op die QR-code en dat blijf ik doen totdat er een menu verschijnt. In dat menu druk ik dan op Open.
Met een voorbeeld erbij:

645ccc2d6dfa8-2023-05-11_13_04_03-IMG_0465.PNG_-_Windows_Photo_Viewer.png


In bovenstaand geval wordt dan de website geopend van Wikipedia die over QR-codes gaat.

Lukt dat misschien wel bij egkok?
 
Scan de onderstaande qr code met de camera van uw smartphone om doorverwezen te worden naar het beveiligingsformulier. moet dus wel kunnen en daar gaat mijn probleem ook over.
 
Snap ik maar beide kanten geprobeerd hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan