• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst afbreken, regels onder elkaar zetten.....maar zonder VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco1962

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2023
Berichten
42
Goede middag,

Bijgesloten spreadsheet toont een uitleg waar ik hulp bij kan gebruiken. Misschien wil ik iets dat helemaal niet kan, maar ook dan hoor ik het ook graag. Ga ik in een hoekje huilen, maar daar kom ik wel overheen :D
Alvast dank voor jullie feedback!

mvrgr,
Remco
 

Bijlagen

  • tekst over kolommen.xlsx
    41,5 KB · Weergaven: 32
Als het systeem geen xlsm- of xlsb-bestand accepteert kun je een xlsm/xlsb-bestand toch opslaan als xlsx-bestand ?
 
Schrijf een VBA programmaatje dat BLAD2 vult en vervolgens dat blad als .XLSX document opslaat.
 
Ok, begrijp ik. Maar ik ben (helaas) totaal niet bekend met VBA :(
Ik heb mijzelf Excel aangeleerd eind jaren negentig en kan veel voor elkaar krijgen, maar meestal met simpele formules en vaak met veel googlen en kopieren/aanpassen van formules. Maar zoals ik aangaf, mocht het niet mogelijk zijn wat ik wil bereiken, dan leg ik me daar bij neer.
 
voor de vragen op je eerste tabblad, zie bijlage
 

Bijlagen

  • tekst over kolommen hs.xlsx
    26,9 KB · Weergaven: 14
Goede morgen Haije,

Dank je wel, echter het is de bedoeling dat het breakpoint op de laatste spatie komt binnen de 50 karakters.
Dus: STANDARD WIRE CLIP,CAST IRON,BLACK FOR 9mm WIRE | IMPA 230804 U-BOLT DIAM=8mm, DE TEKST HEB IK | HANDMATIG AANGEVULD OM KOLOM J TE CHECKEN

 
Wil je in het bijgevoegde voorbeeld eens controleren of de omschrijvingen correct worden afgekapt?
 

Bijlagen

  • tekst over kolommen (AC).xlsx
    36,3 KB · Weergaven: 24
Nogmaals dank voor de eerdere hulp die ik kreeg bij het splitsen van een te lange tekst over meerdere kolommen.

Ik ben nu nog 1 stap verwijderd van mijn einddoel: het formaat om het te kunnen inlezen in ons erp systeem.
De eerder over 3 kolommen gesplitste tekst zou onder elkaar moeten komen. Bijgesloten spreadsheet met een uitgebreide uitleg.

Ik begrijp dat dit enkel te realiseren is via VBA, maar die kennis ontbreekt me en meestal zoek ik soortgelijke VBA formules online die ik dan probeer aan te passen naar mijn celverwijzingen.

Is er iemand die me hierbij kan helpen?
 

Bijlagen

  • tekst terugbrengen naar 1 kolom.xlsx
    37,1 KB · Weergaven: 8
Goede middag Albert,

Heel hartelijk dank. Ik denk dat dit inderdaad de oplossing voor mijn probleem is. Ik zal de komende dagen proberen de code aan te passen naar mijn originele spreadsheet en zal als dat is gelukt de topic sluiten.
Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan