storing op tv zender

Status
Niet open voor verdere reacties.

drabbe

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2012
Berichten
88
Ik heb mijn samsung A54 als hotspot ingesteld op de camping. Het internet werkt nu prima. Maar als ik mijn samsung tv aanzet, via een humax, krijg ik hier bij Delta storing op npo1 hd en rtl 7 hd.
Veel berrs te zien in het menu.
Ik heb nu een nieuwe coaxkabel van hirschman gekocht. Maar nu is het probleem nog niet opgelost.
Soms heb ik even redelijk beeld, maar even later beginnen de flitsen en strepen weer.
Ook geprobeerd rechtstreeks op de tv te kijken. Maar juist die 2 zenders geven weer storing, ondanks de nieuwe coaxkabel.
Ik kan wel de sd versie van die kanalen zien, zonder storing.
Heeft iemand een idee , wat ik nog zou kunnen proberen
 
  • Kan het ook aan je Samsung TV liggen? Zijn daar nog verbeteringen mogelijk? https://www.samsung.com/nl/support/...ossen-met-internetverbinding-voor-samsung-tv/
  • Is er een optie om het even via een andere hot spot te testen of het dan weg is?
  • Is de sterkte van het 4G signaal van die A54 mogelijk sterk genoeg voor de sd versie maar niet voor HD, dat vereist meer bandbreedte/sterker signaal op je A54.
  • Is er nog een actieve zendamateur kort bij je op de camping, dat kan ook storen.
 
tv zit aangesloten op humax 5200. Beeld op npo1 hd is slecht en beeld op rtl 7 hd is slecht,
sluit ik met de nieuwe coaxkabel de uitgang in de muur naar de samsung tv is ook daar op die 2 kanalen het beeld slecht.
Andere kanalen geven geen ber en een 100% kwaliteit.
 
Ik had een digitaal fotolijstje erbij staan. Dit uitgezet. Probleem leek opgelost. Een uurtje later de tv weer aangezet en het probleem kwam weer terug. Ook dit was dus niet de oorzaak.
 
Het kan inderdaad EMI zijn maar bij welke signaalsterkte zie je meer kans op slechte BER waardes? Is dat nog iets of heb je een heel sterk signaal op je mobiele hot spot van je provider?
 
Net alle zenders bekeken
De zenders die zitten op de 730.00 en 722.00 mhz hebben de storing
 
ik denk, dat het probleem opgelost is.
Ik heb het 5g kaartje in mijn oude 4g samsung telefoon gestopt en daar de hotspot aangezet.
Nu geen storing meer op mijn tv.
Het zal dus wel zijn, dat het g5 signaal van de A54 te sterk was en daar invloed op had.
Bedankt voor het meedenken.
 
Mooi, fijn dat je het gevonden hebt.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan