hulp bij vba of query?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo65

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2023
Berichten
55
Heb een voorbeeld database bijgesloten

Ik heb een database (onderhouden door derden, een stichting) waarin personen staan en welke documenten er op papier aanwezig (zouden moeten) zijn.
Nu willen we die scannen en ook een digitale versie van dit archief zien te krijgen, een proces van jaren denk ik.
Maar nu moet je dat ook inzichtelijk zien te krijgen, dus ik scan documenten in op basis van een persoonsnummer en bewaar dit in folders.
Ik houd bij in access wat ik digitaal inmiddels heb en wil dit vergelijken met de ontvangen database, waar ik regelmatig updates van krijg
Inmiddels had ik ca 10.000 scans van de ca 50.000 prentjes, andere documenten moet dan later ook nog eens. Excel piept en kraakt onder deze aantallen.

In de voorbeeld database
tabel personen - als voorbeeld even simpel gehouden
tabel documenten -
tabel prentjes summary
query Prentjes_nog_scannen


nu zou ik willen dat ik in overzicht krijg wat ik per persoon heb, en dus prentjes summary tabel willen vullen vanuit personen tabel en documenten tabel.
Voorbeeld in zip bestand.

Ik zie het even niet, wie weet hoe ik dit het beste aanpak4
 

Bijlagen

  • prentjes.zip
    26,7 KB · Weergaven: 14
Ik vat 'm even niet. Als je een tabel Documenten hebt (voor je 'prenten' neem ik aan) dan hoort een tabel [PrentjeSummary] gekoppeld te zijn aan de tabel [Documenten], toch? Of wat is anders de bedoeling van de tabel PrentjeSummary? Ik zie een hoop Ja/Nee velden, die dan blijkbaar allemaal waar kunnen zijn of niet. Maar met een behoorlijke redundantie (bak1 t/m bak4 zijn qua velden identiek, dus redundant). Het PN staat er dan wél in, dus dat kun je an sich simpel koppelen aan de tabel Personen, en als je dat doet, en je maakt een formulier, (knop Formulier gebruiken) dan krijg je gelijk een formulier op basis van personen, met daaraan gekoppeld een subformulier met je Prentjessummary. Dus dat zou ik als eerste proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan