Traag laden van pagina in edge en firefox na opstart windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
916
Hi

Als ik na het opstarten van windows 11 of windows 10 gelijke welke browser open en gelijk welke webpagina wil openen duurt het veel langer dan normaal.
Eens de eerste pagina is geladen dan mag ik zowel edge als firefox afsluiten dan iets anders doen en terug opstarten dan openen de websites zich veel sneller.
Wat zou de oorzaak zijn?
 
Heb je misschien een proxy of VPN aanstaan?
En heb je al een traceroute geprobeerd?
 
Geen vpn
Er staat wel in firefox proxy van het computersysteem gebruiken
Zelfde ook in edge
Joe doe ik een traceroute en wat zou ik moeten zien
 
Begint deze traceroute wel bij je provider?
 
Kijk in taakbeheer bij processen want later is het niet meer traag, zal toch iets zijn wat de resources bezighoud op dat moment, welke AV wordt er gebruikt?
 
Provider Telenet.
Panda antivirus
En wanneer moet ik bij processen kijken?
 
Als ik na het opstarten van windows 11 of windows 10 gelijke welke browser open ....
Zit je op Wifi? zoja, probeer dan eens een kabeltje tussen pc en router.
 
W10/11 heeft zelf een prima AV.
Mee eens. Testen kan je beter doen zonder alle Panda's. Controleer "services" even of idd alle Panda's uit zijn nadat je ze uit hebt gezet..
 
Dit kan te maken hebben met het laden van achtergrondprocessen na het opstarten van uw computer. Eenmaal voltooid, zouden browsers sneller moeten werken.
Als je ooit hulp nodig hebt met technische termen in verschillende talen, is de Vasco Translator V4 een betrouwbare hulp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit niet op wifi

Hoe kan ik die achtergrond proces zien

@glda19,
Om ons wat werk te besparen:

- Graag alleen een nieuwe reactie aanmaken wanneer er reeds gereageerd is op je laatste reactie. Dit voorkomt onnodig berichten moeten samenvoegen om het onderwerp overzichtelijk te houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ctrl + Alt + Del en dan op Taakbeheer klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan