Help bij formulier in MS Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

mo1971

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Berichten
17
Hallo,

Zijn er hier Word-tijgers die mij een stapje verder kunnen helpen?

Voor een logboekfunctie heb ik in MS Word in een tabel een invulformulier gemaakt. Dit heeft als doel bepaalde events te loggen die zich voordoen in mijn werksituatie.

In plaats van deze tabel nu op voorhand tig keer te kopieren in het word document, zou ik onder de tabel graag een knop willen plaatsen. Als je een event hebt gelogd en je op de knop klikt, verschijnt er automatisch weer een nieuw leeg tabelformulier onder.

Althans, dat heb ik in mijn hoofd. Maar nu nog in het document.... Kan iemand mij op weg helpen. Ik heb reeds wat gegoogled maar vind geen omschrijving die duidelijk maakt wat ik bedoel, om zo juiste resultaten te vinden.

Alvast hartelijk dank!

Groet, Maurice.
 
Als Word-kitten zou ik je best willen helpen, maar ik snap totaal niet wat je nu wilt. Volgens mij haal je wat termen door elkaar, want 'in een tabel een invulformulier gemaakt' kan natuurlijk niet. Een formulier maak je in beginsel met VBA, en een tabel is.... nu ja, een tabel. Daar kan je met kleurtjes wat mee fröbelen, maar een formulier wordt het nooit, het blijft een tabel.
In plaats van deze tabel nu op voorhand tig keer te kopieren in het word document, zou ik onder de tabel graag een knop willen plaatsen.
En dít is gewoon een heel slecht idee, want dat zou betekenen dat je onder élke nieuwe (kopie van je) tabel dus óók weer een knop nodig hebt. En die knop moet dan dus óók weer een macro hebben die een lege (waar haal je die overigens vandaan, als de bewerkte tabel al gevuld is?) tabel moet maken.

Dus voordat ik mijn hersens hier aan ga wagen, graag eerst wat meer duidelijkheid, en liefst uiteraard ook een voorbeeld document met de betreffende tabel, zodat we kunnen zien wat de bedoeling is. Zelf zou ik, gezien de vorige opmerkingen, dus werken met een knop in een tabblad van je menu (eventueel een nieuw tabblad) waar de knop in staat, en met een lege tabel waar je een bouwsteen van maakt. De macro onder de knop plaatst dan een kopie van de bouwsteen op de aangegeven cursor plek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan