Besturingselement gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Goedendag,

Ik ben op zoek naar een eenvoudige wijze om een formulier te maken dat door een gebruiker kan worden ingevuld mbv dropdownmenu, vinkje plaatsen en een datum invoeren mbv calender.
Eerder is dat gelukt in Excel maar door gebruik te maken van Macro's werkte dat niet op een tablet.
Nu heb ik een soortgelijke poging gedaan in Word (developer) maarook dat lijkt niet op een telefoon of tablet te werken.

Ben ik op zoek naar iets dat niet kan, of ik iets verkeerd uitgevoerd hebben?

Als iemand kan adviseren heel graag.

Alvast bedankt,

Rick

Maakt niet uit hoeveel programma's je gaat proberen: iPad (meer specifiek: het IOS) ondersteunt nu eenmaal geen VBA. Dat is van een andere winkel. Vergeet het dus maar. Wél kun je natuurlijk een Word document als formulier maken met beveiligde secties waar je met keuzelijsten etc. de gebruikers bepaalde vaste gegevens kan laten invullen. Een DatePicker wordt al lastig, maar een tekstveld dat je opmaakt als Datum is toch ook voldoende? Wie is er nu niet​ in staat om een datum correct in te vullen als daar een validatie/invoermasker op staat?

Dank voor de reactie.

Ok, ik wil dus iets dat niet kan in Office.

Toch benieuwd en misschien moet ik het dan anders vragen.
Wat is het verschil tussen een Macro en een Besturingselement t.a.v. het gebruik op een tablet, en wat is binnen de besturingselementen het verschil waardoor een keuzemenu wel zou werken op een tablet en een calender niet?

Het gaat er niet om of iets moeilijk is, als je 100 mensen een datum laat invoeren, al dan niet met een voorgestelde notatie, krijg je vele varianten terug en dat wil ik voorkomen.

Gr, Rick

Ok, ik wil dus iets dat niet kan in Office.
Nee, je wilt iets dat niet kan op een Apple tablet :). Je nieuwe vraag is een beetje als de vraag wat het verschil is tussen een speedboot en een parasol: je wilt het verschil weten tussen twee zaken die niets met elkaar te maken hebben.

Besturingselementen in Word zijn objecten die je altijd kunt gebruiken in een document. Daar zit verder geen hocus pocus achter. Ga je een stap verder, dan ga je programmeren, bijvoorbeeld om bepaalde zaken af te dwingen of te sturen. Programmeren is alleen mogelijk (binnen Office) in een omgeving waarin dat kan, zoals een Windows omgeving. Op een tablet kun je niet programmeren, dus kun je ook geen macro's maken. Maar objecten kun je gewoon plaatsen en gebruiken. Verder kun je aan objecten zoals keuzelijsten uiteraard macro's hangen, om dus de flow binnen het formulier te verbeteren, of om de input te controleren. Om maar wat te noemen. Maar nogmaals: dat hoeft​ dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan