• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Power Query try otherwise

Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
1.183
Beste,

Ik heb een power query die verwijs naar een map om de werkbladen die daar in staan samen te voegen.
Aangezien we pas over zijn gegaan naar Onedrive heb ik problemen met de locatie, hiervoor niet.

Hij maakt er nu van C:\Users\henk.OFG\OneDrive *****. Op zich geen probleem maar ook mijn collega werkt hiermee en die heet geen Henk.

Ik heb al lopen zoeken en het volgende geprobeerd;

Geprobeerd de link,
Code:
https://********.sharepoint.com/sites/Data_****/Logistiek/*****
maar die kan ik alleen linken aan 1 bestand en niet aan een folder

en het volgende
Code:
Bron = [COLOR="#0000FF"]try[/COLOR] Folder.Files("C:\Users\Henk.***\*******\Import Lijsten - versie stamgegevens\Klantartikelen") [COLOR="#0000FF"]otherwise[/COLOR] Folder.Files("C:\Users\p.leite.***\**********\Import Lijsten - versie stamgegevens\Klantartikelen"),
Dan gaat het bij mij wel goed enkel bij mijn collega niet.

Hoe kan ik dit wel goed krijgen.

Henk
 
Het lijkt er op dat je collega op een ander niveau toegang heeft tot die folder. Hebben jullie beide dezelfde rechten?

Ik zou direct linken met sharepoint/onedrive in plaats van met je lokale folder
 
In plaats van dit:
Code:
C:\Users\henk.OFG\OneDrive

Kan je dit gebruiken:
Code:
Environ("Userprofile") & "\OneDrive"
 
JEC,

Dank voor je bericht, de rechten zijn het zelfde, dus denk niet dat we het daar moeten zoeken.
Als ik connect rechtsreeks met sharepoint
Code:
https://*****.sharepoint.com/sites/Data_FPL/Logistiek/Verpakkingen/*****/Stamdata/Import%20Lijsten%20-%20versie%20stamgegevens/Klantartikelen
dan geef hij aan dat het pad niet compleet is aangezien we een map kiezen waar de bestanden in staan.

dus als je een idee heb hoe ik direct kan linken dan zou dit probleem wel moeten verhelpen.

groet Henk
 
Code:
 Bron = Folder.Files(Environ("Userprofile") & "\OneDrive - ************\Logistiek\Verpakkingen\********\Stamdata\Import Lijsten - versie stamgegevens\Klantartikelen"),
Ik kom dan uit op deze code, maar dan krijg ik de melding; "Expression.Error: De import Environ komt met geen enkele export overeen. Hebt u een modulereferentie over het hoofd gezien?"
 
Geen idee, maar dit is in ieder geval de juiste verwijzing:
Code:
Environ("Userprofile") & "\OneDrive"
Er zal dan wat anders aan de hand zijn.
 
@Ed, het is geen VBA maar Mcode in dit geval.
@Henk, je moet zoeken naar de connector “From sharepoint folder” (Get Data --> From File --> From Sharepoint Folder)

Probeer dan eens deze link te plakken, dus niet de complete link zoals je eerder deed

https://*****.sharepoint.com/sites/Data_FPL/

Je moet vervolgens kunnen filteren op folders en bestanden. Als je toegang hebt tot deze folder ben je niet gebonden aan een username in je pad
 
Laatst bewerkt:
Oke dank voor de reactie, ik ga dit uitproberen.
Klinkt logisch, maar je moet het wel even weten.
Ik kan nu niet bij het bestand, maar zodra ik toegang heb zal ik het testen.
Tot zover weer bedankt.

Henk
 
Ik heb deze optie bekeken, maar zie deze optie er niet bij staan bij de versie di ik op mijn laptop heb staan. Wij werken met office 365, dus zou er wel in moeten zitten lijkt mij.
Ik heb onze IT afdeling gevraagd of dit toe te voegen is aan excel.
Of is er een instelling die ik moet veranderen om dit toe te voegen.

Groet Henk
 
Laatst bewerkt:
In dit geval denk ik toch dat je terugkomt op je eerste optie. Die variant heb ik zelf ook vaak gebruikt, met variabele usernames.
Dat moet dan in combinatie met een klein stukje VBA om de username variabel te maken.

- Maak en parameter tabel aan met 1 regel.
- Gebruik een knop om te refreshen ipv de standaard refresh in PQ
- Bij refresh (door wie dan ook), laat je VBA het pad in de parameter tabel zetten zoals Ed je dat liet zien.
- De Query met al je data moet in de Source stap verwijzen naar de parameter tabel voor het pad.

Dit is het even in het kort.
 
Oké dank je wel voor het meedenken.
Ik zal dit gaan opzetten, op deze manier
Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan