Taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
ik werk met Windows 10 en Firefox als browser, als ik bv de site van rtl nieuws of van buienradar open dan duurt het een hele tijd voordat de sie opent, kijk dan bij taakbeheer, dan zie ik bij firefox (11) staan en bij geheugen 61%, zie de afbeelding, hoe kan dit ?
taakbeheer.JPG
 
Je hebt imho net zo veel actieve tabs in Firefox open staan dan er in Taakbeheer tussenhaakjes achter Firefox staan genoemd (8 dus ... geen 11).
Elke tab wordt als een apart proces gezien.
Als je op het > teken ("groter dan") klikt dat voor Firefox in Taakbeheer staat, dan zie je alle actieve tabs apart genoemd staan.
Code:
Firefox (8)

Dat geldt ook voor andere processen, zie plaatje:
 

Bijlagen

  • afbeelding_2023-05-29_084055738.png
    afbeelding_2023-05-29_084055738.png
    14,9 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
dat begrijp ik niet, ik heb maar 1 site openstaan met firefox en bij thunderbird staat ook een 3, zie afb
taak3.JPG
dat is toch niet normaal n.m.m.; daarom duurt het ook lang voordat het opstart ??
 
Bij mij staan er ook 8 taken van firefox, dus dat is normaal. Bij Chrome en Brave zijn het er nog veel meer.
Als ik RTL nieuws laad is ie er direct, zonder enige vertraging. Ik vermoed dus dat er iets anders aan de hand is.
Heeft u al een andere browser geprobeerd?

Overigens denk ik bij dit soort verschijnselen als eerste aan malware die zich in windows, cq, de browser heeft genesteld.
Al Malwarebytes uitgevoerd en wellicht een volledige scan met het av-pakket?
 
Zie plaatje: Eigenlijk is het aantal tabs + het proces van de browser zelf.
Dus bij met Chrome is dat 6+1=7 processen.

Loop die tip agv Malware van @srpchulp wel even na.

Maak anders ook eens je browser cache een leeg. Soms kan dat ook helpen om sneller op te starten..
https://support.dodo.nl/docs/browsers/hoe-leeg-je-je-browser-en-of-dns-cache/
 

Bijlagen

  • afbeelding_2023-05-29_101131829.png
    afbeelding_2023-05-29_101131829.png
    37,3 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
ik heb Malware bytes laten draaien, er werd niks gevonden, het weergeven (starten) van sites in firefox(5) duurt lang, het zal wel aan mijn desktop liggen, is al 11 jaar oud.
 
Cache al leeg gemaakt?
Ik werk bij de kringloop regelmatig met zulke PC's van 11 jaar, een schone Windows installatie doet vaak ook veel goeds.
Soms kan een (gratis.. verkregen oud reepje extra geheugen ook nog wel wat doen.

Bij mijn ega deed jaren geleden al een SSD heel veel goeds bij haar laptop uit ~2011. Ze is erg nog steeds tevreden mee, wil geen andere, surfen is totaal geen probleem. We houden hem wrs aan tot in 2025 er geen Win10 ondersteuning meer is.
Kijk eens of je van een bekende even een SSD mag lenen om Windows te testen, je zult het verschil echt merken.
 
ik doe regelmatig schijfopruiming en 1x per maand malwarebytes en complete scan met widows defender.
behalve cache en cookies opruimen, ben bang dat ik wachtwoorden dan kwijt ben.:(
 
Kun je Ccleaner gebruiken, daar kun je van de sites waar je wachtoorden van wilt bewaren apart zetten met de wachtwoorden ervoor en ook alle cache mee wissen, wel goed instellen eerst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan