• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Slicer filtert niet andere slicer

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsclone

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2011
Hoi,
Ik heb een model in Power Pivot gemaakt waarbij ik per bedrijf (BdNr) een P&L kan oproepen.
Daarnaast wil ik door kunnen filteren op Profit Center (omschrijving).
Alleen ik wil dan alleen de Profit Centers zien die behoren bij het geselecteerde bedrijf, maar dat gebeurt niet.
Dus als ik bedrijf 1132 selecteer, zou ik alleen de Profit Centers, PC16/PC17/PC18/PC19 mogen zien. Het vinkje bij 'items zonder gegevens verbergen' heb ik aan staan.
De vraag is hoe kan dit en is hier een oplossing voor?
Het model is hier terug te vinden.
https://file.io/uUBgq6fiUsLd
Alvast super bedankt. Groet Marcel

Hallo,

De bijlage is niet te openen.

Hallo,

Mij is het nog niet helemaal duidelijk.
Welke slicer dient welke slicer te filteren?
Geef ook tevens even aan over welk tabblad je het hebt.

Hallo,

Mij is het nog niet helemaal duidelijk.
Welke slicer dient welke slicer te filteren?
Geef ook tevens even aan over welk tabblad je het hebt.

Beste Peter,
Ik zie opeens, dat ik een verkeerde versie heb geüpload. Mijn excuses, dit is de juiste versie:
https://1drv.ms/x/s!Ai9aM1gViNkrr36w7_XwBI0wD4ol?e=PimBTF
Als voorbeeld kunnen we het eerste tabblad "Ertragslage BuKr" nemen.
Met behulp van de slicer "BdNr" kan ik een specifieke vennootschap selecteren.
Wanneer ik hier BdNr 1132 selecteer, zou de slicer "Omschrijving" alleen de profit centers 'PC16,PC17,PC18,PC19' mogen laten zien. Deze horen namelijk bij vennootschap 1132.
Alleen hier gebeurd dat niet, terwijl mijn ervaring met draaitabellen is dat dit wel zou moeten gebeuren?

Hoe kan dit en is hier een oplossing voor?
Bedankt voor het meedenken!

Hallo,

Ik denk dat je dient te gaan zoeken in power pivot >> diagramweergave en dan de relatie tussen "PC" en "Ertragslage lst"

Tja, ik weet het helaas dan ook niet.
Het is voor mij een hele "wirwar" aan relaties waarvan ook nog enkele tabbladen, welke op de achtergrond draaien, fouten zitten.
Misschien is het nog een mogelijkheid om de slicer verbindingen te controleren.
Misschien is er iemand anders bij dit forum welke ineens het "licht" ziet.

Er staat 1 relatie op inactive en dat is de relatie tussen BdNr tabel en de PC tabel. ik vermoed dat het daarom niet werkt. in de diagram weergave is het een stippellijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan