• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruiksvriendelijker maken lijst. --> juiste formule vinden voor wens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterbaaijen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2022
Berichten
3
Gebruiksvriendelijker maken lijst.

Ik wil graag een verwijzing naar een invulblad maken waardoor een alles in het werkpakket kijkt naar deze verwijzing.
Op dit moment kijken cellen B5, F5, I5 en P5 allemaal individueel naar het invulblad. Doordat het invulblad cellen heeft waar niet naar gekeken hoeft te worden is de wens:
Wanneer ik in regel B5 aangeef dat deze de tekst moet overnemen in invulblad A5 dat de overige cellen automatisch meegaan. Door dit in te vullen kijkt de som in F5 automatisch naar de gewenste cellen in de aangegeven regel.
Voordeel: Geen knip en plakwerk meer om alle regels welke niet in de lijst zichtbaar hoeven zijn eruit/erin te knippen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 

Bijlagen

  • Notitie vraagstuk MDO lijst.docx
    64,2 KB · Weergaven: 22
  • MDO lijst ter verbetering.xlsx
    17,8 KB · Weergaven: 32
Geen idee wat je nu precies wilt, en gezien het uitblijven van reacties ben ik niet enige.

Zou je eens in je voorbeeld aan kunnen geven hoe het e.e.a. eruit moet komen te zien in je gewenste eindsituatie EN WAAROM?

En even aangeven welke Excel versie je gebruikt?
 
In je eerste les Excel-beginselen zul je vast wel geleerd hebben nooit, nooit gebruik te maken van samengevoegde cellen.
In de vierde les is natuurlijk stilgestaan bij tabellen in Excel, die automatisch opgemaakt worden.
Je huidige kleurgebruik doet vermoeden dat 'hoe het eruit ziet' belangrijker is dan 'wat het moet doen'.
Beschouw vormgeving als een sluitstuk bij het ontwerp van een werkblad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan