• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost VBA optelsom verschillende, variabele, tabbladen.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

ErwinSt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2023
Hoi,
Ik ben bezig met een Excel bestand waarin ik reeds een macro en wat knoppen heb aangemaakt maar ik zit nog met één groot vraagstuk.
Eerst woordje uitleg over opbouw bestand: tabblad 'voorblad' worden wat klantgegevens ingevuld en het aantal te creëren 'tellijsten', hier heb ik een knop voor gemaakt en werkt prima.
Nu wil ik op het tabblad 'retourname' een optelsom per artikel gefilterd uit de verschillende 'tellijsten' uit de kolom Artikelcode en Artikel maar omdat het aantal tabbladen gaat variëren zit ik met een probleempje, en het feit dat ik ook nog eens wil dat de gegevens in de cel met de oudste datum worden weergegeven.
Ik ben er al uit dat dit best met 'for each next' moet en een filter met 'if then next' om de tabbladen 'voorblad, tellijst en retourname' uit te sluiten, de optelsom denk ik dat best kan met 'worksheetfunction.somals of sommen.als.
Helaas krijg ik de puzzel niet gelegd en geraak er niet uit hoe dit nu correct op te bouwen vandaar de vraag om hulp..

Bijlagen

waarom al die verschillende tabbladen?
als je alles in een tabel zet kun je deze filteren of draaitabel van maken.
Met misschien een kolom erbij van wie het gehuurd heeft

Laatst bewerkt:
Dag Marco,
Het aantal tabbladen hangt af van het aantal collies dat we binnen krijgen, per collie moet er een tellijst gemaakt worden.
Nu gebeurt alles op papier maar wil het digitaliseren, vandaar dat ik aan het testen ben in Excel.

Grtz Erwin

Hallo Erwin,

Gaat 1 persoon dit tellen of doen meerdere personen dit op het zelfde moment in dit bestand?

Dag Marco,
Hier gaan idd meerdere personen tegelijkertijd in werken.

Grtz
Erwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan