Probleem met wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudike6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2020
Berichten
345
Hallo mensen,

het probleem is als volgt:
Mijn laptop die ik het meest gebruik, kan moeiteloos verbinden met de wifi van thuis. Geen enkel probleem.
Mijn andere laptop, die daar een halve meter vandaan staat, verbindt totaal niet; hij ziet het hele netwerk niet. Met mijn PC is hetzelfde probleem, en die staat ook niet zo ver van de goeie laptop vandaan.
Nu heb ik op de goeie laptop de functie 'mobiele hotspot' aangezet. De laptop en de PC die niet willen verbinden met de thuis-wifi verbinden perfect.

Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen? Die hotspot moet tijdelijk zijn, want het is niet handig.
 
Probeer het hier eens. https://www.iculture.nl/tips/persoonlijke-hotspot-problemen-oplossingen/

en of dit proberen. [FONT=&amp]Verwijder en maak de Netwerk profiel opnieuw aan[/FONT][FONT=&amp]; Start > Instellingen > Wifi en Internet > Wifi instellingen beheren > Klik op de Hotspot > netwerk vergeten > Zoek voor beschikbare Wifi verbindingen > Selecteer de Hotspot weer en volg de instructies op het scherm.[/FONT]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen probleem met hotspot, maar WiFi via de router. Hotspot is nu tijdelijk (gaat via de laptop die wel router kan verbinden) en zitten twee apparaten op. Ik kan nu door dit niet livestreamen, wat wel op de planning stond, helaas.
Beide apparaten die niet verbinden opnieuw opgestart, ook de router.
 
Was het probleem er altijd al en als dat niet zo is, wanneer begon het en wat heb je toen in je netwerk veranderd?
 
Het probleen is er sinds kort, zondag/maandag. Eerst verbonden de twee apparaten na TIEN minuten pas met de internet en nu helemaal NIET meer.
 
Met reset bedoel ik: stroom er af (van de router), 30 seconden wachten en dan de stekker weer in het stopkontakt.
 
Probeer ik dat.

Nu gereset door de aan-uit knop te gebruiken.
Ik zal de stekker er 30 sec uit houden.
 
van wie krijg je internet? zigg-kpn-t-mobile-hollandse nieuwe zeg het eens dat helpt al meer dan nu in het wilde weg te gaan roepen.
 
Vaste telefoon, internet en interactieve tv(of hoe het ook heet) van KPN. Geen glasvezel en een zwarte XperiaBox, één van de, of, de nieuwste.
 
Dus bij de beide apparaten die geen verbinding kunnen maken zie je je eigen netwerk/router er niet bij staan?
 
Precies dat.

Maar na de router-reset van 30 seconden lijkt het probleem verholpen te zijn.
Vreemd dat dat met de aan-uit knop van de router niet werkt...

Laat maar.
Begin lichtelijk gefrustreerd te worden.

De PC is dan voor drie minuten verbonden.... Floepert de internet er weer uit die klere PC. Zelfde bij de laptop
En ALLE andere apparaten kunnen WEL verbinden.


@rudike6,
Om ons wat werk te besparen:

- Graag alleen een nieuwe reactie aanmaken wanneer er reeds gereageerd is op je laatste reactie. Dit voorkomt onnodig berichten moeten samenvoegen om het onderwerp overzichtelijk te houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als internet "het niet doet"is het 9 van de 10 gevallen een kwestie van de router uitzetten, 30 sec wachten weer aanzetten. Veel providers verrichten allerlei handelingen 's nachts aan hun netwerk of servers en "vergeten "dat aan hun klanten te vertellen.
Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat, toen bij mij internet er geheel uitlag en ik belde naar de provider of er werkzaamheden waren, de provider zei dat er niets aan de hand was terwijl als ik naar buiten keek ik de monteur van de provider aan het werk zag aan zo'n internet kast in de straat.
 
Ik heb dat dus al geprobeerd. Router 30 seconden eruit.

Het werkte toen heel even. Zie mijn laatste bericht.
 
Dan eens de probleem oplosser van windows proberen.
Oh, en informeer eens bij KPN of er werkzaamheden zijn in de buurt. je weet maar nooit :)


Als ik het goed begrijp hebben de alle apparaten via hot spot wel internet contact, maar via de router niet. Dat zit het probleem in de router(verbinding).
Als dat zo is dan zou ik de helpdesk van de provider bellen, want die kunnen op afstand zien of er iets mis is met de router.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Xperiabox 12.

Hij heeft dual band, de twee computers van het probleem hebben allebei 2.4GHz dus dan zou dat geen probleem moeten zijn.

Ik heb nou maar WiFi extenders(Devolo) aangesloten. Dat werkt wel.

Gek dat alle apparaten dan wél konden verbinden, behalve die twee. En ik heb meerdere apparaten met 2.4GHz.
Nou ja, voor nu probleem verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan