Edge verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZICOMEDZE

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2012
Berichten
165
Hoi.
Kan iemand mij zeggen hoe ik Microsoft Edge verwijder ?
Wilde hem uitproberen en nu krijg ik hem niet meer van af.

Bedankt voor de moeite

Zico
 
Edge kan niet verwijderd worden, daar het een onderdeel van Windows is.
Maar u kunt toch gewoon een andere browser installeren en die dan als favoriete browser aanvinken?
 
Ik heb namelijk het gevoel dat ie op de achtergrond de zaak vertraagt.
 
Het is een niet te verwijderen onderdeel en andere browsers zullen ook van onderdelen ervan gebruik moeten maken. Het is nodig voor updaten. Andere programma's kunnen Edge op de achtergrond gebruiken, bijvoorbeeld op hun updates controleren en misschien voor een cloud service. In taakbeheer kan je zien of de processor of het geheugen bezet wordt gehouden. Oorzaken daarvan kunnen zijn de Windows Search Service, virus scans op de achtergrond en cloud service of u geeft alle programma's toestemming om te kunnen controleren op updates en/of gebruik gegevens te delen.
 
Alfred2,
Ik heb op mijn minipc win. 10 staan en dmv youtube (BriTec09) Edge compleet verwijderd , zoals hij het laat zien op zijn kanaal. Geen last meer.
 
Het kan dus niet compleet verwijderd worden want de engine blijft achter en dat wordt ook in de door jou besproken video gezegd, namelijk https://youtu.be/Ol1REx_R3Og?t=310

Behalve wat ik er eerder over beweerd heb, krijg je geen toegang meer tot Help pagina's in bepaalde context, werken door Microsoft ontwikkelde toepassingen wel eens niet en zal je zien dat Windows Update bij sommige updates eerst Edge weer herstelt. Er zijn ook websites die alleen werken met de Edge browser en ik denk mij te kunnen herinneren dat zoiets als DigiD daaronder viel maar kan het even niet terug halen uit het geheugen.

Over geheugen gesproken: ik benadruk nogmaals dat het een ander proces moet zijn, wat Microsoft Edge gebruikt en opmerkelijk is, want in de processen komt het bij mij niet voor en in App geschiedenis staat het op nul. Services zal het behalve de elevation service (gestopt) wel niet hebben. Mijn processor taken staan nu op 1 of 2 maar kan ook even hoger zijn tot 10 of 20 en geheugen wordt toegewezen naar mate je meer er van plaatst. Dat is 44 procent. Voor een mini PC gelden andere regels en zal je bij te hoge systeemeisen toe moeten naar een alternatieve versie van Windows, een light versie.
 
Bedankt voor alle reacties.
Ik laat Edge er wel op staan.
IK heb Firefox net "opgefrist"en nu is het allemaal wel wat sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan