• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Advies nodig voor scriptie

Status
Niet open voor verdere reacties.

IanSaarloos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2023
Berichten
2
Goeiedag beste experts,

Ik ben op dit moment mijn Master scriptie aan het schrijven maar ik ben met mijn beperkte Excel kennis ergens tegen aan gelopen.

Eerst een korte beschrijving van het Excel document. In de enquette die ik heb gebruikt om deze data te verkrijgen heb ik respondenten gevraagd om over 4 (willekeurig geselecteerde) van totaal 8 bedrijven hun mening te geven over de empathie voor en prijs eerlijkheid van hun prijsstijgingen. Dit levert veel missende data op en is onhandig voor verdere analyse dus ik wil graag, in sheet 2, de data van elke respondent opsplitsen in 4 rijen, 1 rij voor elke bedrijf die ze hebben geëvalueerd. Als het ware zijn er dan 4 respondenten met de exact zelfde demografische eigenschappen die ieder een ander bedrijf hebben geëvalueerd.

Mijn vraag is, hoe kan ik efficiënt (dus niet handmatig) in sheet 2 weergeven over welke 4 bedrijven elke respondent vragen heeft beantwoord, en wat de desbetreffende scores waren van deze vragen. bijvoorbeeld; respondent 1 heeft vragen beantwoord over Da Aflio, Heineken, Nike en Amazon. Vervolgens worden in kolom D t/m J de desbetreffende empathie en prijs eerlijkheid scores weergegeven. Ik kom er zelf niet uit met IF statements dus Uw hulp zou ik erg op prijs stellen.

Met vriendelijke groet,

Ian
 

Bijlagen

  • Master Thesis cleaned up SPSS data set.xlsx
    204,4 KB · Weergaven: 30
P.S. er zitten spelfouten in de koppen van "heikenen" = "heineken" en "empahty" = "empathy", en in "price_fair" staan soms 2 underscores.
Voor je verder gaat zou ik als ik jou was de data nog een goed nakijken.
De keuze van je namen van de kolomkoppen is wel goed, die kon ik gebruiken om bedrijf en eigenschap te combineren.
 

Bijlagen

  • helpmij Master Thesis cleaned up SPSS data set.xlsx
    282,7 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Bedankt!

Heel erg bedankt alphamax! Ik zie nu inderdaad dat ik een aantal spelfouten heb gemaakt en zal alles nog even goed nakijken :) U heeft me heel veel ergernis bespaard hahaha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan