Foto’s WordPress website extern opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickGAE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Berichten
488
Ik ben momenteel een WordPress website aan het bouwen waar onder andere best veel foto’s op gaan komen. Nu ben ik bang dat ik in de toekomst niet voldoende heb aan de opslag van de hosting (maximaal 250gb). Heeft er iemand misschien een tip waar ik de foto’s extern op kan slaan en dan vanaf de site naartoe kan linken?
 
Hoeveel fotos verwacht je? 250 GB is behoorlijk veel voor foto's die je gecomprimeerd hebt tot +/- 150.kB.

Ik denk dat je zorgen om niks maakt. Volgens mijn berekeningen zou je 1,7 mln foto's kwijt kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Zie mijn update hierboven. Misschien dat je over 50 jaar moet upgraden. Maar 250 GB is fors zat! :)

Eerst rekenen
Dan pas zorgen maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om foto's die ik zelf maak, hier dus ook komen regelmatig nieuwe foto's bij. Ik zou het zonde vinden als ik over een paar jaar aan de limiet zit of foto's moet verwijderen.
 
Zie mijn bericht hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet om de foto's te verkleinen (comprimeren) voor de website, 800x600 of iets groter.
Doe je dat niet, dan is je ruimte snel te klein.
 
Heeft er iemand misschien een tip .....
Met fenke98 en Aar eens. Er zijn voor zover ik weet geen 12 Mpixel poster-formaat schermen in omloop die contrast- en kleur gekalibreerd zijn :D Alleen daarom al kunnen de foto's verkleind en gecomprimeerd worden.
Dit staat tot je beschikking : verkleinen (minder pixels), comprimeren (bijv. 85%) en converteren (naar .webp formaat). Stal dat hiermee een foto gemiddeld 150 kB wordt, dan geeft dit 250.000 MB hosting delen door 0,15 MB/foto = heel veel foto's!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan