Office 365 - spam - synchronisatie - crossboder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Ik ben woonachtig in Belgie maar heb een emailaccount bij een Nederlandse providor. Maak gebruik van Windows 10 / Outlook 365
Echter dit functioneerd niet naar behoren, en ontvang bijna
dagelijks spam. Ook zie ik steeds verwijderde emails terug
in mijn Inbox...Ik heb het idee dat de synchronisatie van de email niet helemaal goed loopt...

Ik heb ik hierover al meerdere keren contact gehad met betreffende providor. De support van mijn emailprovidor geeft steeds aan dat ik niet de juiste poortinstellingen gebruik, en suggereren het volgende ;

U gebruikt niet helemaal de juiste instellingen. Hieronder de instellingen die u nodig heeft:
>
> pop3.versatel.nl
> poort 110
>
> smtp.versatel.nl
> poort 2025 of 465 met ssl/tls
>

Echter wanneer ik bovenstaande toepas blijft het betreffende euvel bestaan.

Ook wanneer ik de volgende instellingen toepas blijf ik dezelfde problemen houden ;

> pop3.versatel.nl
> poort 995 / SSL/TLS

> of

> smtp.versatel.nl
> poort 2025 of 465 met ssl/tls

Ik heb het vermoeden dat de problemen zich voordoen vanwege het crossborder syndroom... ;
drempel tussen providor Belgie <-> providor Nederland ?
Misschien heeft iemand hier ook ervaring mee ?

Bijvoorbaat dank !

Ik raad aan om geen POP te gebruiken, maar IMAP.

Met het POP-protocol download je alle mails, zodat je een kopie krijgt. Verwijder je mails op bijvoorbeeld je telefoon, dan blijven ze op je computer staan.
Als je IMAP gebruikt (zoek dan even de juiste gegevens bij die provider!!!) dan blijven de mails opgeslagen op de server van de provider, en elk ander apparaat (telefoon, tablet, computer, andere computer) die ook de mails ophaalt via het IMAP-protocal synchroniseert de mails. Verwijder je een mail vanaf de tablet, dan verdwijnt die ook vanzelf in de mailbrowser op je computer, of telefoon.

Met andere woorden: Zoek bij je provider eens naar de IMAP-instellingen!

Tip: Pas eerst het wachtwoord van je mailbox aan. Zo voorkom je dat een apparaat nog onbedoeld via een POP-verbinding alle mails weer uit de mailbox haalt.

Het binnenkrijgen van spam heeft niks te maken met je e-mail verbinding. En dat is iets wat je het beste bij je provider moet aankaarten.

Laatst bewerkt:
Een externe spamfilter op je eigen apparaten is wel leuk, maar het heeft weinig nut als je buiten de deur bent, zonder je laptop. De spam komt gewoon binnen. Tenzij je jouw computer de hele dag aan laat staan.
Daarom raad ik aan om eerst te kijken of je provider een goede oplossing heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de onzin berichten maar wegehaald.
Toe doe eens lief ........

Ik raad aan om geen POP te gebruiken, maar IMAP.

Met het POP-protocol download je alle mails, zodat je een kopie krijgt. Verwijder je mails op bijvoorbeeld je telefoon, dan blijven ze op je computer staan.
Als je IMAP gebruikt (zoek dan even de juiste gegevens bij die provider!!!) dan blijven de mails opgeslagen op de server van de provider, en elk ander apparaat (telefoon, tablet, computer, andere computer) die ook de mails ophaalt via het IMAP-protocal synchroniseert de mails. Verwijder je een mail vanaf de tablet, dan verdwijnt die ook vanzelf in de mailbrowser op je computer, of telefoon.

Met andere woorden: Zoek bij je provider eens naar de IMAP-instellingen!

Tip: Pas eerst het wachtwoord van je mailbox aan. Zo voorkom je dat een apparaat nog onbedoeld via een POP-verbinding alle mails weer uit de mailbox haalt.

Het binnenkrijgen van spam heeft niks te maken met je e-mail verbinding. En dat is iets wat je het beste bij je provider moet aankaarten.

Dank voor uw antwoord. Jammer dat mijn email providor geen IMAP beschikbaar heeft...

Je schrijft in het eerste bericht versatel.nl, die bestaat niet meer en behoort tegenwoordig tot Tele2, wellicht dat de instellingen van Tele2 wel gewoon werken, die ondersteunt wel IMAP

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/instellen-en-installeren

Overigens geeft diezelfde Tele2 andere instellingen op voor POP als degene die opgeeft
Instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl
Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25
Selecteer de optie ‘ Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het
verzenden van mail’
SSL vereisen voor inkomende e-mail uitschakelen
SSL vereisen voor uitgaande e-mail uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan