HOE doe ik dit

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartSr

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Stel ik wil een bestand IN Access hernoemen .
De naam van het bestand is C:\documenten\A en ligt vast in de variabele Gadm
Die wil ik hernoemen tot C:\documenten\A.doc
Ik dacht dat te doen met dit commando:
DoCmd.Rename Gadm, acDefault, Gadm & ".doc"
,maar dat werkt niet, ook niet als
DoCmd.Rename Gadm, , Gadm & ".doc"
Wat doe ik fout?

Je doet oudenaam, , nieuwenaam.
Volgens mij moet dat net andersom.

Maar kan je dat wel gebruiken om een bestand te hernoemen?

Laatst bewerkt:
Begrijp ik het goed, dat je de extensie wil wijzigen? Dan werkt het bestand vaak niet meer.

Als je een bestand vanuit Access wilt exporteren naar een Word document (geef even aan waar in het pakket, dan kijk ik er even naar) dan moet je dat vanuit Access correct meegeven. De opmerkingen dat je een bestand geen andere extensie moet geven, omdat het anders niet meer werkt, klopt volgens mij ook als een bus. Zo werkt dat namelijk niet. Dus als je een Word document exporteert vanuit Access, dan geef je de extensie (en de Word versie) mee vanuit Access. Dat is veruit het handigst.

Ik ben er zelf uitgekomen met dit commando
Name gs2 As gs1​
,waarbij de strings gs2 en gs1 respectievelijk de oude en de nieuwe bestandsnaam bevatten

Alle helpers hebben al gezegd dat je niet zomaar een extensie van een bestand kan wijzigen, omdat het dan niet meer werkt. Ik zou de oplossing dus echt anders doen, en zorgen dat de export in het juiste format is. Waarom zou je daar risico mee willen lopen? Dan zou ik eerder gaan bungy jumpen :).

Ik zeg niet dat ík dat daadwerkelijk zou doen, Of gedaan heb :). Al ben ik wel een keer vanaf de Euromast geabseild; was hoog en spectaculair genoeg :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan