ophalen activecell vanuit sheet in Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnSnoei

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2023
Ik wil graag dat als men na een zoekactie in Sheet "Start" klik op een van de waarde in de cellen E4:E6 en L4:L6 en O12:O32 (reserveringnummer) men kan klikken op command button 9 "Haal reservering op". Vervolgens wordt UserForm Wijzigen2 gestart met de activecell waarde in TextBox1 die wordt gebruikt om vervolgens de gewenste data op te zoeken en te muteren vanuit Sheet "Data"

Nu krijg ik helaas de activecell waarde in Sheet "Data" te zien in Userform Wijzigen2

zie bijlage

Alvast bedankt

Bijlagen

Zo:
Code:
Private Sub CommandButton9_Click()
    Dim Order As String
    Order = ActiveCell.Value
    Sheets("Data").Select
    Sheets("Data").Columns("A:A").Find(What:=Order).Activate
    Wijzigen2.Show
End Sub

Dank je wel deze had ik zelf niet bedacht op eerste de activecell op te zoeken in Data alvorens deze te gebruiken in de UserForm. Geweldig thanks

Een voorbeeldbestand meesturen is prima, maar beperk je dan wel tot een minimaal noodzakelijke omvang voor de beantwoording van je vraag.
Zoals eerder al gesuggereerd: gebruik een Combobox of Listbox met alle gegevens van Blad 'data'.

Gebruik vervolgens:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    alles.List = Blad3.UsedRange.Value

sp = Array([Receptie].Value, [Gastheer_Gastvrouw1].Value, [Gastheer_Gastvrouw2].Value, [Gastheer_Gastvrouw3].Value, [Gastheer_Gastvrouw4].Value, [Rondleiders_Zaalwachten1].Value, [Rondleiders_Zaalwachten2].Value, [Rondleiders_Zaalwachten3].Value, [Rondleiders_Zaalwachten4].Value, [Arrangementen].Value)
    For j = 12 To 21
      If j <> 17 Then Me("TextBox" & j).List = sp(j - 12)
    Next

alles.ListIndex = Application.Match(ActiveCell.Value, Application.Index(alles.List, 0, 1), 0)
End Sub

Private Sub alles_change()
  If alles.ListIndex > -1 Then
    For j = 1 To 11
      Me("TextBox" & j) = alles.Column(j - 1)
    Next
  End If
End Sub

Verwijder de textbox_change gebeurtenissen.
Gebruik geen 'Select' of 'Activate' in VBA
In plaats van een knop in het werkblad 'start', is een dubbelklikgebeurtenis handiger.

Laatst bewerkt:
Dat werkt goed ben er nog niet helemaal achter wat je heb aangepast maar ga me er zeker in verdiepen dat scheelt weer een klik handeling. Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan