• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na Rij invoegen ontbreekt de Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, daar ben ik het volledig mee eens.

Velen, Peter in het bijzonder heeft zich geweldig ingezet.

Daar ben ik jullie dan ook zeer dankbaar voor.

Ja, heren nogmaals mijn hartelijke dank
Dukkel

Ik heb het bestand wat je het laatst heb gepost een beetje bewerkt.
Er was op het eerste tabblad nog geen tabel te bekennen, maar dat heb ik nu gemaakt.
Het werkt bij mij in 2019 goed en op internet dus online getest en alles werkt volgens mij.
Aan die 365 formules heb ik niets gedaan want dat werkt volgens mij.
Ik denk dat je met dit bestandje verder moet gaan, hoeft niet natuurlijk.
Het valt voor Peter en alle andere helpers ook niet mee met zoveel vragen.
Ik vind dat Peter toch al heel erg veel geduld heeft met alles weer uitzoeken soms.
Iedereen probeert zijn best te doen, pakt ook wel eens verkeerd uit.

Groetjes
Johan

Hallo Johan

Nu heb je dus weer een Bestand opgestuurd met (ik noem het maar even), met vaste Cel verwijzingen ($B3). Zo'n bestand had ik oorspronkelijk ook al, en dat werkte goed.

Maar wat ik echt niet begrijp:
Waarom werkte jouw eerder opgestuurde bestand met (Ik noem dat maar) die, met die jokertekens ([@Naam]) nou wel bij jouw,
en ook bij mij althans als ik een compleet bestand van je krijg om te proberen/testen

(Alleen IK kon mijn formules met [@Naam] enz. er hier niet meeopbouwen, dus ik kon hem niet nabouwen.

Is dat nu echt het verschil tussen EXCEL2016 of EXCEL365 en EXCEL2021

Of doe ik gewoon echt iets verkeerd ?

Hoi Dukkel,
Ik denk dat het komt doordat ik een andere benadering had met 2019 dan het originele bestand.
Jij bedoelt waarschijnlijk "Dukkel JV.xlsx" die heeft een andere insteek qua validatie en gebruikt ander namen.
Maar wat werkt er nu niet aan het bestand wat ik als laatste gestuurd heb, want dat werkt bij mij, online in 365 ook gewoon.
Of wat zou er bij of anders moeten, misschien kun je beschrijven in het bestand wat er zou moeten veranderen of wat er niet werkt.
Dit laatste bestand is ook met kolom verwijzing, dus met @Naam enz.

Meestal als het 2019 werkt, werkt het ook in 365, 2021 en nieuwere versies.

Groetjes
Johan

Laatst bewerkt:
Hallo Johan

Dat laatste bestand werkt als een speer.
Maar ik ben nieuwsgierig waarom die DYNAMISCHE versie van dat bestand die je eerder opstuurde wel werkt zoals jij het opstuurde
En als ik het wil nabouwen het bij mij niet werkt. Je hebt het over je andere benadering van de validatie

Hoe benader je die dan anders?

Ik ben er nieuwsgierig naar, omdat die Dynamische versie geen problemen maakt wanneer je een rij verwijderd of er tussen invoegd.

Precies dus zoals in de aanhef van deze berichten reeks gevraagd wordt
Deze afspraak heb ik zojuist in het bestand ertussen moeten voegen, en dáár ontbreken de gegevens aan de rechterzijde (in het rode kader
Vandaar mijn interesse naar die dynamische opzet van het bestand

Tussenvoegen 2023-09-01 114831.png

Laatst bewerkt:
gebruik je tabellen en heb je het vinkje in "Bestand>Opties>Formules>Tabelnamen gebruiken in formules " aangevinkt

Bedoel je dit vinkje, dan is antwoord JA

Tabelnamen aanvinken 2023-09-01 121520.png

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik naar het plaatje kijk lijkt het nog steeds geen dynamische tabel te zijn.
Dus: plaats het bestand.

Dukkel,

Nogmaals, ga je eens verdiepen van wat nu eigenlijk een tabel is.
Want het voorbeeldje is nog steeds geen tabel.
Het gaat dus in principe al bij de basis, fout dus kan je ook niks verwachten van de vervolgstappen
M.a.w. rotzooi in, nog grotere rotzooi uit.
Zo, en nu hoor ik op.

Dukkel dat is niet het bestand met de tabel die ik gemaakt had want dat is de onderstaande.
Het tweede bestand is met een andere formule en benadering Dukkel JV.
Het eerste bestand werkt goed en zou daar mee verder gaan.

Groetjes

Bijlagen

@jverkerk

Tja, Dukkel ziet door de bestanden de bestanden niet meer.
Er zijn de laatste weken tig bestanden voorbij gevolgen en steeds komt hij met iets anders.

@Peter,
Ik ben zeventig en Dukkel is nog een stukje ouder dus ik vind het nogal wat.
Maarja we rommelen maar verder.
Het is lastig voor hem en ook voor de helpers natuurlijk.
Ik zou zeggen ga met één bestand verder, daar komen we met zijn allen ook wel weer uit.
Ik zou bij hem thuis weleens willen zien hoe het bedacht wordt, en dingen laten zien.

Groetjes
Johan

Nou perfect Dukkel,
Kunnen we weer verder breien.
De validatie of verdere uitbreidingen met betrekking op office 365 enz. die kan ik niet voor je maken als je nog wensen hebt.

Groet,
Johan

Hallo Johan

Nee, zoals het bestand nu werkt ben ik best tevreden.
Alleen zou ik graag willen weten, WAT je veranderd hebt, zodat het Dynamisch wordt.

Vooruitlopend, zie ik dat je in de Formules [@Locate] , [@Beroep] , [@Plts] , [@Kostrprijs/KM] , [@Afstand] , [@Medicijnen] , [@Parkeren] en [@Overig] gebruikt.
Deze benamingen komen dus overeen met de Kolomnamen die je in jouw bestand hebt.

En in Kolom B = Validatie: Lijst met Bron: =Lijst.Adressen
en in Kolom D = Validatie: Lijst met Bron: =Validatie_Zoektavel!$J$2

En wat moet ik verder doen ?

Laatst bewerkt:
Dukkel,
Doordat je er een tabel van maakt gebeurt dat eigenlijk vanzelf.
Maak maar eens op een ander tabblad een lijstje met kopnamen en één regel, de kopnamen in één cel en probeer daareens een tabel van te maken via invoegen, tabel en kijk wat er gebeurt.
Probeer maar een wat cellen met elkaar op te tellen dus bijv. A2 + B3 en de uitkomst in C3 dan kun je zien dat er dan geen celverwijzingen zijn maar @kolomnaam verwijzingen.

Ik weet niet wat je verder nog wilt bereiken.

Groetjes
Johan

De formule in kolom F klopt niet

Vervolgafspraak (natuurlijk aan elkaar geschreven net zoals vaatchirurgie en fysiotherapie) staat niet in kolom [Beroep], maar in [Naam]

huidige formule:
=_xlfn.IFNA(IF([@Locatie]="";"";IF([@Beroep]="Bezoek";0,2;IF([@Beroep]="Vervolg behandeling";"-";IF(LEFT([@Plaats];3)="TEL";"-";VLOOKUP([@Locatie];Tbl.LocKMKostprijs[#All];3;0)))));"")

Waarom zet je een telefonische afspraak niet in dezelfde kolom als Vervolgafspraak en Bezoek ?

Dan wordt het bijv

PHP:
=_xlfn.IFNA(IF([@Locatie]="";"";IF(left([@Naam];1)="B";0,2;IF(or(left([@Naam];1)="V";LEFT([@Naam];1)="T");"-";VLOOKUP([@Locatie];Tbl.LocKMKostprijs[#All];3;0))));"")

@Snb

Ojee, nu raakt Dukkel in "paniek".

Hij dient het eerst zich eens te concentreren om een fatsoenlijke (basis)tabel te maken.
Hier is hij al op 7 en 8 aug op geattendeerd. Zie screenshots. Maar nee hoor, niets mee gedaan.

@jverkerk
Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met de leeftijd. Koppigheid? Ik wals er wel overheen, verzin maar iets.
De helpers lossen het wel op.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2023-09-01 165726.png
    Schermafbeelding 2023-09-01 165726.png
    41,3 KB · Weergaven: 19
  • Schermafbeelding 2023-09-01 165848.png
    Schermafbeelding 2023-09-01 165848.png
    81,6 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan