Formulier Tabbladen opmaken, is dat mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Ik heb een esthetische vraag:
Ik geef mijn formulieren weer als documenten met tabbladen waarbij de documenttabladen worden weergegeven.
Is het mogelijk het uiterlijk van deze tabbladen zelf te wijzigen?
Ik denk dan vooral aan de kleur.
Eventueel aanpassen of verwijderen van het formulier- of rapportpictogram dat links van het getoonde formulierbijschrift wordt getoond zou ook aardig zijn

Alvast bedankt!

Aljeblieft!
Ik heb even een snel voorbeeldje gemaakt van de items die ik graag zou willen kunnen wijzigen (al vrees ik dat het niet kan....)
Bekijk bijlage 372303

Het betreft dan de de tabbladen Bijschrift1 en bijschrift 2

Laatst bewerkt:
Je bijlage is zo niet leesbaar voor ons. Gebruik de paperclip of het afbeeldinglogo uit de menubalk.

Je kan sowieso eens kijken welke eigenschappen van een tabblad je kan instellen.

Ik geef mijn formulieren weer als documenten met tabbladen waarbij de documenttabladen worden weergegeven.
Ik vermoed dat dit het esthetische deel van je vraag is, want ik heb geen flauw idee wat je hiermee bedoelt. De andere helpers blijkbaar wel, want die stellen er geen vragen over :). Maar wat hier staat, kan dus helemaal niet. Je kúnt een formulier niet als een 'document' weergeven, want in Access héb je helemaal geen documenten. Al kun je die wel genereren (pdf, Word document) vanuit rapporten bijvoorbeeld. Maar ik ga er voor nu maar even van uit dat je dat niet bedoelt.

Wat dan wel? Ik denk dus dat je een formulier hebt met een tabblad element en/of subformulieren. Met daarop het e.e.a. aan objecten, en wellicht subformulieren.
En dat je vraag dus over dat tabblad object gaat. Daar kan je niet zo heel veel aan verbouwen; je kunt de knoppen aanpassen (tabs, knoppen, geen) en de kleur ervan, en de kleur bij muishandelingen. En dat is het wel zo'n beetje.

Pictogrammen op een formulier kun je altijd selecteren en verwijderen. De regel is simpel: kun je het selecteren, dan kun je het weggooien :). Of verplaatsen, eventuuel vergroten/verkleinen. Maar stuur vooral de database mee, want op basis van plaatjes kunnen we sowieso niets. En de Eigenschappen bekijken van een tabblad object kun je zelf natuurlijk ook. Wat daar niet bij staat, kun je niet aanpassen. Ook dat is een simpele regel :).

Tja, Octafish, je hebt gelijk. Het gaat om het weergave van de Formulieren en of de daarbij behorende tabblad-labels qua weergave kunnenw orden eengapst (dus niet tabbladen binnen een formulier(!)
Ik hoop dat de bijlage nu wel goed zichtbaar wordt, want de rood omlijnde items zou ik graag willen kunnen costumizen.

Bijlagen

• _____Tabblad.jpg
    _____Tabblad.jpg
    38,2 KB · Weergaven: 30
Ik denk dat je daar niet zo veel mee kunt. Ik heb even gekeken naar de eigenschappen die je kunt instellen en het lijkt erop dat je alleen het pictogram kunt onderdrukken.
tabblad.jpg

Klopt; die kun je niet aanpassen. Overigens staat niets je in de weg om het zelf te bouwen :). Bijvoorbeeld door een blank startformulier te maken waarbij je “knoppen” maakt (aanklikbare labels bijvoorbeeld) waarin je helemaal los gaat met kleurtjes. Maak je gebruikers helemaal gek :d.

(Je snapt al: ik ben daar helemaal geen voorstander van; hou het simpel en overzichtelijk). Een tabblad object kun je qua kleur op de tabjes overigens wél kleuren, zoals ik zei, al is dat dan wel uniform voor alle tabs. Gelukkig maar…

OK, was duidelijk, ik heb het dus ook maar gewoon bij de standaard grijswaarden-tabbladen gehouden.
De tabbladen hebben betrekking op twee verschillende programma's in ons bedrijf, de ene met een wat lichtblauwe basiskleur, de ander wat meer gelig/beige.
Deze kleur wilde collega graag terugzien in tabbladen...
Ach ja, voor mij maakt het toch niet uit... ben vrijwel volledig kleurenblind :P (en dat is geen grapje, maar wilt overigens niet zeggen dat ik "" zwart-wit zie, voor de duidelijkheid!:d:d:d)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan