• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogte cel aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fjvanlochem

Verenigingslid
Lid geworden
23 nov 2009
Eén van mijn taken als secretaris van een Vereniging van eigenaren (VvE) is het verzorgen van een administratie waaronder het maken van de agenda's van verschillende vergaderingen. In Excel heb ik daarvoor een formulier ontworpen met daarop voor elk item één rij.
Het invullen van de agenda doe ik met behulp van een userform. De hierop ingevulde gegevens zet ik middels een macro over naar de te printen agenda.
Nu kan het zo zijn dat enkele items van een agenda uit meerdere regels bestaan. Het aantal regels kan steeds wisselenzoals ingekomen stukken en bijlagen
Nu mijn vraag.
Hoe kan ik de hoogte van de op de agenda voorkomende cel aanpassen aan het aantal regels dat op het userform zijn ingevuld?

Bij voorbaat dank voor uw reactie

Zet van de betreffende cel de Regeloverloop aan.

Ik voer op het userform in een tekstvak afzonderlijke regels in. Na de eerste regel ga ik control-Enter naar de volgende regel, enz. Ik weet vooraf niet hoeveel regels ik in moet voeren.

Helaas kan ik de "Regeloverloop niet vinden. Wel de terulgoop, maar als ik die inschakel worden alle regels achter elkaar gezet.

Waar vind ik de "regelterugloop"?

Groet

Het is een andere benaming voor wat ik bedoel.
Het gaat inderdaad om de Terugloop:

Bijlagen

• Terugloop.jpg
    Terugloop.jpg
    37 KB · Weergaven: 26
Bedank voor de reactie,

De hoogte van de cel op het werkblad wordt niet aangepast aan het aantal ingevoerde regels op het userform. De regels hebben allen verschillende lengtes.

Plaats een voorbeeld document.

Vraag het de moderator van dit forum.

Ik zou Word gebruiken; er wordt nl. bijzonder weinig berekend in een agenda voor een vergadering.
In Word kun je hetzelfde Userform (formulier) gebruiken als in Excel.

Laatst bewerkt:
selecteer rij 7 >>>>>>opmaak>>>>>rijhoogte automatisch aanpassen
p.s. verwijder alle samenvoegingen van cellen en maak kolom B breder.

Laatst bewerkt:
Geachte forumleden,

Mijn vraag is beantwoord. Daarvoor mijn hartelijke dank.

Floris van Lochem
Harderwijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan