een link maken die kan worden aangeklikt op een touchscreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GrandCase

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2014
Ik heb een flyer gemaakt met info over een clinic.
De flyer wordt als pdf verstuurd via e-mail.
In de flyer is een QR-code opgenomen die men kan scannen om aan te melden.

Dat werkt prima op een pc, maar niet als iemand de flyer bekijkt op de telefoon, of een tablet. Dan heb je immers een tweede device nodig om de code te scannen.
Is het mogelijk de QR-code te voorzien van een link (of er een aparte link bij te vermelden) die wordt geopend als de code wordt aangeraakt?

Ik heb geen idee waarin je werkt, maar een hyperlink wordt vaak automagisch gegenereerd als je een URL invult:
Dus https://www.example.org/invite/12345678 wordt vast automatisch voorzien van een link. Zelf Word doet dat gewoon.
En anders is er wel een knopje met een 'schakel' om een link aan te maken.
Zeker geen rocketscience. ;)

(stiekem hoop ik dat die link enkel door de organisatie te scannen is, voordat je nat gaat)

Laatst bewerkt:
Dankjewel voor de snelle reactie.
De flyer is gemaakt in Adobe Acrobat. Is bij deze reactie gevoegd.

De QR-code heeft een link, net als de URL www.1000Drills.com
Deze links werken prima op een pc, maar niet als ik de flyer open op mijn mobiele telefoon

Bijlagen

Hier werkt het prima op mijn telefoon. Je zit wel erg tegen de marge aan waarin je het home-menu aanklikt. Ik zou je link wat hoger plaatsen.

Dat is in ieder geval een stap in de goede richting!
Ik heb het tig keer getest op mijn iPhone. Kennelijk gebruik jij een ander merk. Vanmiddag zie ik iemand met een Samsung. Dan ga ik het daar testen.

Blijft nog wel de vraag open hoe ik het aan de praat krijg op een iPhone ....

Zowel de QR-code als de twee linkjes erbij werken hier prima. Een hyperlink zou generiek moeten zijn, en dus op alle toestellen werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan