• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: Actielijst bij Gereed verplaatsen naar Archief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remcovt

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2021
Goedemiddag,

Nu heb ik een excelbestand waarin ik een actie- en besluitenlijst bijhoudt. Wij zetten dit altijd tijdens de wekelijkse vergadering op een groot scherm. echter om het overzichtelijk te houden zou ik graag willen dat een actie direct verdwijnt naar het archief zodra deze "Gereed" gemeld wordt.

Nu heb ik al wat VBA-codes erin verwerkt maar hij doet niet wat ik wil. Bovendien wil ik zien dat er vier verschillende afdelingen de info verplaatsen naar een archief zodra de actie in kolom K gereed staat.

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik ben al de hele ochtend aan het Googlen maar krijg de oplossing maar niet gevonden.. Er staat een VBA code erin maar deze doet het dus niet

Ik hoor graag welk meesterbrein dit wel voor elkaar krijgt of mij op gang kan helpen...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je gebruikt opmaak om in kolom 11 de waarde 1 als " Gereed" te tonen, maar "onder water" staat daar dus de waarde 1.
Dus moet je
Code:
If Target.Value = "Gereed" Then
wijzigen in
Code:
If Target.Value = 1 Then

Ik zou trouwens de Worksheet_Change event gebruiken i.p.v. de Worksheet_Selectionchange

Laatst bewerkt:
Je gebruikt opmaak om in kolom 11 de waarde 1 als " Gereed" te tonen, maar "onder water" staat daar dus de waarde 1.
Dus moet je
Code:
If Target.Value = "Gereed" Then
wijzigen in
Code:
If Target.Value = 1 Then

Maar dat is het kenmerk dat het naar een ander tabblad moet verschuiven, dat werkt dus niet..?

Het werkt wel als je mijn voorgestelde wijziging aanbrengt, maar de verplaatste rijen worden onderaan de tabel op werkblad Archief geplaatst omdat die tabel "gevuld" is met lege rijen. Zie ook mijn aanvulling op mijn eerdere bericht.

Het werkt wel als je mijn voorgestelde wijziging aanbrengt, maar de verplaatste rijen worden onderaan de tabel op werkblad Archief geplaatst omdat die tabel "gevuld" is met lege rijen. Zie ook mijn aanvulling op mijn eerdere bericht.

Ik krijg dan dit maar dan gebeurd er bij mij nog steeds helemaal niks.. Ik snap niet zo goed dat ik de tekst gereed weg moet halen?

Bijlagen

@remco

Gebruik de blauwe knop om te reageren.Voorkom onnodig, zinloos citeren.
Gebruik autofilter om de acutele akties te tonen.
Zie af van 'moeilijk doen' met 'verplaatsen naar een archief'.
Denk niet in papier, maar in automatisering.
Met een kolom 'klaar' of 'datum uitvoering' kun je alle actuele akties filteren.

Waarom alles naar een blad archief ?
Voltooid is volgens mij 100%
Bekijk het voorbeeld eens op blad algemeen.

aanvulling: De tabbladen afdeling A,B,C zijn ook overbodig.
Zet alles op een blad en in de eerste kolom kun je dan filteren op afdeling.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het komt omdat het verschillende vergaderingen zijn, maar echt geweldig @AHulpje, dankjewel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan