driver update

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Beste mensen,

Wie weet welke programma het beste werkt qua drivers updaten voor een videokaart enz
Ik wil graag een programma hebben die gratis is en het liefst opensource

Ik weet dat er beperkingen in kunnen zitten maar misschien weten jullie wel iets moois.

Groetjs

Ik heb nog nooit gehoord (of gemerkt) dat je iets moest betalen voor het updaten van je drivers. Die kun je gewoonlijk gratis downloaden bij je leverancier. Wat mankeert er volgens jou aan die methodiek?

Ik bedoel voor als je niet weet wat er in de pc/laptop zit dat je het dan nog wel kan downloaden en installeren. Dus als je b.v. een nieuwe hd erin doet.

Laatst bewerkt:
Met een nieuwe HD kloon je toch de oude naar de nieuwe. Veel tools als de (gratis) Aomei Backupper kunnen dat ook probleemloos van HD naar SSD.
Als dat om wat voor reden dan ook, niet in 1x kan, sla je eerst een image van de oude HD op een andere schijf en dan zet je die image over naar de nieuwe HD of SSD, dus niet kopiëren maar als schijf image terug zetten.
Als jet goed is werkt op je nieuwe HD/SSD alles net zo als je oude, je hoeft dan helemaal geen drivers van oa grafische kaart te installeren, dat werkt dan nog steeds.

Dank je wel lange pier ! Dat is voor als hd plotseling kapot is.

Dat is ook een goed idee route99 !

Dank je wel alfred 2 Ik ga de video kijken.

Ik denk dat ik met jullie tips wel verder uit de voeten kan en daarom zet ik mijn vraag opgelost.

@Alfred2
Je vertelt er niet bij hoe je de drivers weer importeert na dit uit het YouTube filmpje geëxporteerd is:
Code:
[COLOR=#27292D][FONT=-apple-system]Export-WindowsDriver -Online -Destination D:\Drivers[/FONT][/COLOR]
Heb dit even getest en krijg 64 submappen met in elke map een inf-bestand.
Dus als ik ze allemaal moet moet installeren moeten er 64 installaties gedaan worden . (met R-muis op de *.inf)
Heb je er ervaring mee of het een "niet geteste google resultaat dump"?

Die Double Driver tool uit dat Youtube filmpje wordt niet meer onderhouden en de downloads zie je op sites waar je liever niks downloadt. Heb je dat ook als tip zelf getest?

Een image maken van een vers systeem blijft imho tig keer simpeler dan dit. Of direct klonen naar een andere HD/SSD.

Laatst bewerkt:
Er wordt hierin toch duidelijk geleerd dat je voor herstel naar Apparaatbeheer moet gaan en de onderdelen daar uitvouwt. Je klikt met rechts op de apparaten die een gele driehoek in het icoontje hebben of naar keuze een andere. De vlogger kiest dan Update driver in het contextmenu. Dan Zoek op mijn computer en vervolgens wijs naar de locatie waar de backup staat opgeslagen.

Als een ander er niet uitkomt wanneer die toch een hulpprogramma gebruikt, moet je niet met mij overleggen en ik ben flauw van jou modereren. De vraagsteller is er alleen op gewezen dat er in de video ook zo een hulpprogramma te zien is. Of wij een goede weten staat als vraag gewoon nog open.

We mogen hier toch wel meningen delen, jij de jouwe en ik de mijne.

Laat de TS maar zijn ervaring met onze voorstellen delen. Ben benieuwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan