kostenzer
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 3 jun 2007
- Office versie
- WordPerfect Office 2021
Hallo,
het onderwerp Batch file, script taal, dos commando's en dat allemaal in "een" vraag.
Allereerst wat is het verschil tussen een script en batch file. Batch file is me zeer wel bekend. Script heb ik van gehoord, maar bij het opzoeken kom je al snel op een filmscript uit. Ik heb begrepen dat het iets moet zijn dat dicht bij batch moet liggen. Mijn zoektocht leverde niets bruikbaars op. Kwestie van vraag formuleren?
Dan waarom dit alles?
Ik wil via batch -of script- het volgende:
C:\map1\map2\....\+++ is er, waarbij ik van tevoren niet weet wat ... en +++ is
met rmdir /s "C:\map1\map2" wil ik alleen \....\+++ wissen. \map2 moet blijven staan. Echter \map2 verdwijnt ook.
Ik denk nu dat dit met DOS/batch niet lukt.
Zou een script, wat dat ook moge zijn, een oplossing kunnen bieden?
Alvast bedankt voor het lezen.
Rob
het onderwerp Batch file, script taal, dos commando's en dat allemaal in "een" vraag.
Allereerst wat is het verschil tussen een script en batch file. Batch file is me zeer wel bekend. Script heb ik van gehoord, maar bij het opzoeken kom je al snel op een filmscript uit. Ik heb begrepen dat het iets moet zijn dat dicht bij batch moet liggen. Mijn zoektocht leverde niets bruikbaars op. Kwestie van vraag formuleren?
Dan waarom dit alles?
Ik wil via batch -of script- het volgende:
C:\map1\map2\....\+++ is er, waarbij ik van tevoren niet weet wat ... en +++ is
met rmdir /s "C:\map1\map2" wil ik alleen \....\+++ wissen. \map2 moet blijven staan. Echter \map2 verdwijnt ook.
Ik denk nu dat dit met DOS/batch niet lukt.
Zou een script, wat dat ook moge zijn, een oplossing kunnen bieden?
Alvast bedankt voor het lezen.
Rob