• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

belcitas

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Goede middag
bijgaand klein voorbeeld van mijn bestand,hopelijk is het voldoende om tot een oplossing te komen
Bijgaand 2 spelers die een wedstrijd tegen elkaar spelen

W X
Speler A Speler B
Te spelen punten 30 40

Gemaakte punten

Beurten

Punten

Momenteel wordt gespeeld totdat de speler die het eerst het aantal te spelen punten heeft bereikt die krijgt dan 3 punten voor de overwinning de verliezer nul en bij gelijke stand ieder 1 punt
Dit gaat volgens deze formules:

Formule speler A : spelen tot aantal punten is bereikt
=ALS(EN(W17>=W15;X17<X15);3;ALS(EN(W17>=W15;X17>=X15);1;ALS(W17<W15;0;"")))
Formule speler B : spelen tot aantal punten is bereikt
=ALS(EN(X17>=X15;W17<W15);3;ALS(EN(X17>=X15;W17>=W15);1;ALS(X17< X15;0;"")))
Nu willen wij graag dit graag wijzigen zodat na elke beurt de eindstand(punten) zijn ingevuld is dit mogelijk door de formule aan te passen mij is het niet gelukt

Bijgaand geprobeerd met formule maar dit wil maar niet lukken ik weet niet wat er fout is

Formule speler A (na elke beurt eindstand geven)
=ALS(EN(W17>X17);3;ALS(EN(W17<>X17);1;ALS(EN(W17<X17);0;"")))

Formule speler B (na elke beurt eindstand geven)

=ALS(EN(X17>W17);3;ALS(EN(X17<>W17);1;ALS(EN(X17<W17);0;"")))

Een 2e mogelijkheid zou zijn te spelen met bv voor elke speler een maximaal aantal beurten van bv maar 25 en dan de eindstand geven (indien eerder uit moet dan de eindstand gegeven worden)
Bij dit laatste heb ik geen idee hoe ik dan voor mekaar moet krijgen
Wie kan ons helpen

Belcitas,

kun je deze gegevens in een voorbeeldbestand zetten en posten?

Ik zou het doen met een extra berekening die de percentages berekent van de behaalde scores t.o.v. de te behalen score. Dat gebruik je dan om de tussenstand te berekenen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan