Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Mailen vanuit acces met PDF als bijlage

Vraag is niet opgelost

Mailen vanuit acces met PDF als bijlage

Goedenmiddag,

Ik wil graag vanuit mijn acces formulier een rapport versturen via de mail zodat alle gegevens "ingevuld" zijn. Denk hierbij aan e-mail van klant, onderwerp en tekst/beschrijving.
    Het lukt om een PDF te maken van het rapport(en) en deze automatisch in de mail te plaatsen als bijlage, onderste code. Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar om het mailadres op te halen vanuit het contactformulier (Formulieren>ContactFrm>Email) van de klant te voorschijn te krijgen (als ik mijn eigen in mailadres klant zet komt ie wel tevoorschijn).
    Daarnaast krijg ik als bijlage alle rapporten te zien terwijl ik juist alleen het rapport wil hebben waarin ik aan het werk ben en wil versturen. Na heel veel youtube (Richard Rost) te hebben gekeken waar het wel werkt vraag ik jullie om hulp.

Ik heb geprobeerd om mailadres klant te vullen met <Formulieren!ContactFrm!E-mail> maar dat werkt schijnbaar niet......wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

DoCmd.SendObject acSendReport, "Rapport", acFormatPDF, "mailadres klant", , _
    , "Keuringsrapport", "Hierbij ontvang je het keuringsrapport als bijlage", , False

Met vriendelijke groet,
    Richard

Tera Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    OctaFish's avatar
    Quote Origineel gepost door Bunicich Bekijk Bericht
    Nu krijg ik het alleen niet voor elkaar om het mailadres op te halen vanuit het contactformulier (Formulieren>ContactFrm>Email) van de klant te voorschijn te krijgen (als ik mijn eigen in mailadres klant zet komt ie wel tevoorschijn).
    Dus het makkelijkste van het verhaal lukt niet? Wonderlijk . Er wordt met enige regelmaat gevraagd hoe je email adressen kunt ophalen uit een tabel (zoals in dit draadje, waar een oplossing staat waar ik het an sich dan weer niet helemaal mee eens ben, maar die wel werkt). Heb je al gezocht binnen het forum?
    Gebruik de QUOTE knop alleen als je iets wit citeren.
    Op deze pagina kun je zien hoe je met TAGS werkt.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren