• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met voorwaardelijk opmaak op basis van data

Status
Niet open voor verdere reacties.

pghf86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2023
Hoi hoi,

Ik ben bezig om een dynamische kalender te maken in Excel zodat je makkelijk kunt zien wie wanneer met vakantie is en wie wanneer thuis aan het werk is.

Ik ben een heel eind, maar er lukken me een paar dingen niet. En ik kan het niet vinden op internet, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

1. Wanneer het geen schrikkel jaar is wil ik dat de datum 1 maart wordt verborgen in het tabblad Februari.
2. Wanneer de thuiswerkdag ingevuld wordt dat alle dagen van het jaar met die dag de groene kleur krijgt. Dus als de vaste thuiswerkdag vrijdag is, moeten alle vrijdagen groen worden in de maand tabbladen.

De namen in het voorbeeldbestand zijn fictief.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten Petra

Bijlagen

Gebruik in je reeksformule voor het aantal dagen in de maand:
Code:
DAG(LAATSTE.DAG(DATUM($B$2;$B$1;1);0))
De reeksformule wordt daarmee:
Code:
=REEKS(1;DAG(LAATSTE.DAG(DATUM($B$2;$B$1;1);0));DATUM($B$2;$B$1;1);1)

En met deze voorwaardelijke opmaak geef je de weekenden een kleur, dan hoef je daar geen reeksen meer voor te (ge/mis)bruiken:
Code:
=OF(WEEKDAG(B$7)=7;WEEKDAG(B$7)=1)
van toepassing op
Code:
=$B$7:$AF$20

Verder zitten er nogal wat fouten in je named ranges (benoemde bereiken), zie Tab Formules, Namen beheren. Daar kun je er een heleboel van opruimen.
Het groen kleuren van de thuiswerkdagen moet vast ook wel kunnen, maar nu even niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan