• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan ik of exel niet rekenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fwalraven

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Hallo,

Volgens mij is: 14 +136+523+990+312+38=2013 en geen 2014.

Zie bijlage.

Frans

Bijlagen

Met andere woorden jou som in niet het zelfde som die excel doet.
2 verschillende sommen , 2 verschillende antwoorden.

Is voldoende:

PHP:
=INT(SUM(G2:G7))

@snb
Dat vind jij, ik zie de tussenresultaten graag afgerond.

Blijft imho een kwestie van afrond definities en van de verdere rekenacties die er gedaan worden. Dat zou dus eigen eigenlijk vermeld zou moeten worden om misverstanden te vermijden en een reproductie van het antwoord/de antwoorden m.b.v. de opgegeven condities mogelijk blijft.

Cique he:confused:

Hoever wil je gaan met afronden/afkappen.
Dan denk ik alleen al aan het getal pi oftewel 3,14.

Het getal pi is nu bekend tot 1,24 biljoen cijfers achter de komma.

De berekening van pi vergde 400 uur rekentijd op een supercomputer. Het oude record – daterend uit 1999 – stond op ruim 206 miljard decimalen. Het kan nog even duren voor het nieuwe record gepubliceerd wordt in het Guiness Book of Records.

Lees #8
Bijvoorbeeld: energieprijzen worden +/- berekend tot 5 decimalen achter de komma

Laatst bewerkt:
Yep.

De moraal van dit verhaal/vraag is dat dus excel goed rekent en in dit specifiek geval TS niet.

Lees #8
Bijvoorbeeld: energieprijzen worden +/- berekend tot 5 decimalen achter de komma

Klopt.
Voor mij het was het onbekend dat op "op de achtergrond" Excel toch nog met decimalen rekent, als ik een cel instel op een getal zonder decimalen.
Zodat de uitkomst voor Excel 2014 was en ik zelf op 2013 uit kwam. Zie mijn openingspost.

Ik kwam hier achter nadat ik bij de jaarafrekening 1 m3 verschil had.
En dan wil je toch weten waarin dat verschil zit.

Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan