wav bestand naar .cda bestand overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajuji

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
527
kan iemand mij helpen met het overzetten van .wav bestanden naar .cda bestanden.
ik heb nch geprobeerd maar dan moet je na 2 sessie gaan betalen.
iemand een simpele oplossing?
 
.cda is geen bestand, maar een snelkoppeling naar audiodata voor in de Windows verkenner.
Je zult een programma moeten zoeken om Audio op CD te kunnen branden, zoals CDburnerXP.
 
Laatst bewerkt:

Wat heeft die daaraan?
Dat is een online converter, en ik had toch al verteld dat CDA geen echte audiobestanden zijn? ;)
Zie het als een type snelkoppeling naar de track op de CD. Een CDA bestand bevat echt geen muziek (check zelf maar, 44 kb per stuk), en ik zie die site echt niet eventjes de gewenste muziek naar een CD schrijven.
 
Laatst bewerkt:
kan iemand mij helpen met het overzetten van .wav bestanden naar .cda bestanden.
ik heb nch geprobeerd maar dan moet je na 2 sessie gaan betalen.
iemand een simpele oplossing?

Wat is de bedoeling? op een CD staat een info file met de extensie .cda, en de wav bestanden zie je niet in verkenner.
 
Ik vermoed dat de topicstarter het vermoeden heeft dat *.cda-bestanden audiobestanden zijn voor op een CD, en blijkbaar moeten er *.wav bestanden omgezet worden tot *.cda.
Nu heb ik geloof ik al verteld ( ;)) dat *.cda bestanden een snelkoppeling zijn naar de audiotracks, en zelf geen enkele audiodata bevatten. Dus wat de topicstarter vraagt is feitelijk onmogelijk, maar als de bedoeling is dat de *.wav bestanden op de CD worden gebrand, als audiotracks: Dan kan dat gewoon met de juiste brandsoftware waarvan ik een voorbeeld genoemd heb.
 
Zelfs met windows Mediaplayer kun je prima audio cd's bakken, heb je niets anders voor nodig. (als je het simpel wilt)
 
ik heb wav dat ik naar .cda moet overzetten. die .cda heb ik nodig om muziek af te spelen in de auto cd speler. andere bestanden of extensies leest die niet. Dit heb ik al gedaan met het nch programma.
Dat gaat prima maar na een aantal keren overzetten moet je gaan betalen en daar heb ik geen zin in. Volgens mij moet er een simpele oplossing zijn.
Als ik een cd brand op mp3/wav/wma oid wordt hij in de auto niet gelezen wel .cda vreemd genoeg.
doe ik iets verkeerd??
 
Weet je wat simpel was geweest als je direct in post 1 een link had gegeven van het programma waar je mee werkt en jouw werkwijze in dit programma en wat het doel is. Helpers zijn niet helderziend!
 
ik heb wav dat ik naar .cda moet overzetten. die .cda heb ik nodig om muziek af te spelen in de auto cd speler. andere bestanden of extensies leest die niet. Dit heb ik al gedaan met het nch programma.
Dat gaat prima maar na een aantal keren overzetten moet je gaan betalen en daar heb ik geen zin in. Volgens mij moet er een simpele oplossing zijn.
Als ik een cd brand op mp3/wav/wma oid wordt hij in de auto niet gelezen wel .cda vreemd genoeg.
doe ik iets verkeerd??

Ik vraag me af! lees je dit topic wel? Het is al DRIE keer door mij gezegd!!
CDA is geen bestandstype! Windows ziet het als bestandstype, maar inwerkelijkheid is het een Audio-CD.
Dus gewoon omzetten als AudioCD en lekker dat verhaal over CDA negeren.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ja, goed dat kan allemaal zo zijn, maar als ik het goed begrijp heb je die snelkoppelingen wel nodig op de CD om de muziek af te spelen. Het kan mij dan niet schelen wat het is.

En je kunt een topic wel zes keer lezen maar als je het niet begrijpt dan is het einde verhaal.
 
CDA is idd een extensie voor audio cd's. CDA verteld de cd/dvd speler alleen waar de track op de schijf gevonden en gestart moet worden zodat de speler het werkelijk muziek kan afspelen.
Elke brandpakket kan een audio cd maken van wav/mp3 files.

Enkele gratis programma's die dit kunnen zijn al genoemd.
Ashampoo heeft een oudere versie van een compleet pakket ook als gratis in de aanbieding.

Meer is het niet en meer heb je ook niet nodig.


@Ter Aar, de aard van een aantal van uw reacties is iets wat wij hier niet graag zien.
 
Je moet zorgvuldiger vragen en antwoorden formuleren en meer informatie geven wat je aan het doen bent. TS heeft niet alleen schuld want lees dit maar:
De .cda-bestanden bevatten niet de werkelijke PCM-geluidsgolfgegevens, maar vertellen in plaats daarvan waar op de schijf elk nummer begint en stopt. Als het bestand van de cd naar een computer wordt "gekopieerd", kan het niet op zichzelf worden gebruikt, omdat het slechts een snelkoppeling naar een deel van de schijf is. Sommige programma's voor audiobewerking en het maken van cd's zullen, vanuit het perspectief van de gebruiker, echter .cda-bestanden laden alsof het echte audiogegevensbestanden zijn, en de gebruiker in staat stellen ernaar te luisteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan