Vista: (LAN Bedraad) Geen internet op PC, WEL op Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fnaticnl

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Berichten
14
Hallo, na enige gekloot na 2 en halve dag begon ik aardig zenuwachtig te worden.
Ben 3 dagen geleden op me zelf gaan wonen. Hier is een modem met kabel aansluiting. Ik douw dat stekkertje achter in me comp. Ben 2 en halve dag bezig om internet op me PC te krijgen. Mijn systeem is Vista. En ik heb nog steeds geen internet.
Van alles!!!!!!!! geprobeerd maar mag niet baten.

Heb ook nog een laptop dus ging voor de verandering daar ff op proberen, ik douw stekkertje in me laptop en GELIJK verbinding.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen/uitleggen hoe ik internet op me PC krijg? Hij geeft hele tijd de foutmelding van ''Geen lan-kabel gevonden'' enz... terwijl die er wel in zit... Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Pc is mijn belangrijkste tot nu toe voor mijn studie en hier doe ik alles mee.

Groeten,
Vinnie
 
Indien je een melding krijgt als: "Een van de netwerkkabels is niet aangesloten" heeft het meestal weinig zin om instellingen van je PC na te lopen. Beter kun je dan even goed naar je netwerkkaart kijken of b.v. de pinnetjes nog allemaal op hun plaats zitten, andere kabel even proberen enz.

Wat je ook kan proberen is de PC uit zetten, stekker uit het stopcontact en daarna de aan/uit knop ongeveer 30 sec ingedrukt houden zodat alle stroom eruit getrokken wordt. Hierna nog een keer proberen.
 
Heb ook nog een laptop dus ging voor de verandering daar ff op proberen, ik douw stekkertje in me laptop en GELIJK verbinding.
Deze zin doet vermoeden dat het probleem niet zo heel groot is. Je schrijft dat je een heleboel hebt geprobeerd, alleen schrijf je niet wát je zoal hebt gedaan.
Hierdoor moeten degenen die proberen het probleem helder te krijgen een beetje gokken en mogelijk dingen schrijven die je al geprobeerd hebt. Zo zou de vraag: "Wat vertelt het apparaatbeheer scherm je over de netwerkadapter?" mogelijk niet gesteld hoeven worden omdat je dat al bekeken hebt en dat scherm er normaal uitziet, of..............?

Wat je ook niet schrijft is of de pc het in je vorige internetomgeving (thuis?) wel zonder problemen deed.

Wat mij ook intrigeert is het feit of je dat laptopje op dezelfde modempoort hebt aangesloten als de pc, of dat je een tweede kabel hebt gebruikt en die op een andere modempoort hebt aangesloten? (Voor zover de modem meer dan 1 poort heeft)

Kortom, om zoveel mogelijk oorzaken uit te sluiten is het wel handig dat je wat meer informatie verstrekt.
 
Laatst bewerkt:
Ja sorry, zodra ik de stekker van LAN vanaf de modem IN me PC doe krijg ik geen verbinding. Hij ''vindt'' de netwerk ook niet in het netwerkcentrum, helemaal niks om te verbinden. Terwijl als ik de lan kabel in me laptop doe hij gelijk verbind met internet. Ik heb iets van 20 keer die stekker in en uit de PC gehaald, modem gereset enzo maar het ligt niet aan de kabel en de modem want op me laptop internet ik nu gewoon zoals je ziet

Als ik hem in me PC doe verbindt ie niet hij gaat hele tijd in offline modus en zegt fouten zoals ''IP komt niet overeen met de modem ofzo...'' of ''Sluit de LAN Kabel aan'' terwijl de lan kabel al is aangesloten. Als ik Automatisch een IP adress verwijzen doe dan lukt het niet. Beide systemen zijn Vista

Groeten,
Vinnie
 
Je geeft helaas niet aan of die pc vanuit een andere netwerk omgeving komt waar het wél werkte.
Wat je kunt proberen is de verbinding helemaal te verwijderen in Windows en daarna opnieuw aan te maken.
Daar je ook niet aangeeft wat apparaatbeheer van de adapter zegt.......................
Ik snap je niet echt....... ik stel een paar heel concrete vragen en tweederde ervan beantwoord je niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan