Meer dan 1 afbeelding: beide afbeeldingen tonen in een form.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoenEnAccess

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2016
Berichten
44
Hoi, ik heb een tabel waarin een veld is gedefinieerd: "IconObject", type bijlage.

Bij elk record kan ik nu 1 of meerdere records toevoegen.

Als ik de bijlage wil tonen op een form, dan verschijnt de eerste bijlage standaard, en als ik op het plaatje klik, verschijnt er een miniwerkbalk, waarbij ik kan scrollen naar de andere bijlage.

In plaats daarvan zou ik willen dat in het formulier beide plaatjes onder elkaar zichtbaar zijn. Dus 1x wordt de eerste afbeelding getoond, en 1 x wordt de laatste afbeelding getoond. Is dat mogelijk? (ik wil vermijden om een aparte 1 op n relatie te cre"eren, omdat het maar zelden voorkomt dat ik meer dan 1 afbeelding heb dat behoort bij hetzelfde record).

Alvast bedankt!!!
 
Doe jezelf een lol, en gooi dat veld gelijk weer weg: gebruik alleen tekstvelden om afbeeldingen op te slaan. Doe dat dan ofwel met alleen de bestandsnaam, als alle afbeeldingen op dezelfde plek staan, ofwel met het volledige pad als je verschillende locaties hebt voor de bestanden. Daarbij kun je gebruik maken van CurrentProject.Path als de map(penstructuur) in de map van de database begint, want dan kun je de startlocatie uitlezen. Gebruik ook liefst geen veld met meerdere waarden, al kan dat wel, maar het uitlezen daarvan is een stukje ingewikkelder.
 
ik wil vermijden om een aparte 1 op n relatie te cre"eren, omdat het maar zelden voorkomt dat ik meer dan 1 afbeelding heb dat behoort bij hetzelfde record).
Ik ben er doorgaans niet zo’n voorstander van (uit oogpunt van normalisering) maar jij kent jouw situatie uiteraard beter als ik, en als je denkt dat het zelden voorkomt dat je een tweede plaatje nodig hebt, dan zou je een extra tekstvak kunnen overwegen om de afbeelding in vast te leggen. Dan maak je op je formulier dus twee Image controls waarvan je de tweede verbergt als het tweede tekstvak leeg is. Dat kun je makkelijk programmeren op je formulier. Bij het bladeren op het formulier laad je dus de afbeelding van Foto1 sowieso in op Image1, en Foto2 laad je in Image2 als dat veld gevuld is.
Simpel, weinig werk en je hebt precies wat je wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan