Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrie78

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
60
Hoe kan ik in Photoshop een foto bewerken, zodat ik bijvoorbeeld er een zwart-wit foto van maak en alleen de groene kleuren wil blijven zien?

Bijvoorbeeld een foto van een woonkamer met felle groene stoelen. Dze foto zwart-wit maken de groene kleur van de stoelen bewaren, zodat deze lekker fel opvallen.
Of een foto van een bos, waarin je alleen alle groene kleuren ziet en de rest zwart-wit is.

Iemand een idee???
 
Met de magic wand (toverstafje) kan je delen van je foto selecteren die je groen wil houden, en dan met Ctrl + Shift + i maak je de selectie omgekeerd en dan ga je naar Afbeelding / Aanpassingen / Zwartwit om de rest zwartwit te maken.

Op die manier heb ik dit net gauw ff gemaakt.
 

Bijlagen

  • groen.jpg
    groen.jpg
    40 KB · Weergaven: 72
Dit is idd een manier.
Maar volgens mij moet je ook de kleur groen aan laten staan en de rest vd foto zwart-wit maken.
Als je nu nl een bos wilt bewerken krijg je nooit alles geselecteerd. En zie je ook de bruine kleuren van de takken.
enig idee?
 
Daarom, het is de foto die de techniek bepaalt, je kan dit op hopeloos veel manieren aanpakken, en vaak is het een combinatie van technieken die het beste resultaat geeft.
Voor mijn foto werkte de beschreven techniek toevallig prima. er is geen standaard techniek die voor alles het beste werkt. Kweste van de juiste tool voor iedere job.

PS ik heb het geselecteerde deel dus buiten de bewerking gehouden, en de bewerking op de rest, de achtergrond toegepast.

Post anders eens een voorbeeldfoto die je wil bewerken, dan kijk ik even hoe ik dat zou aanpakken.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik in Photoshop een foto bewerken, zodat ik bijvoorbeeld er een zwart-wit foto van maak en alleen de groene kleuren wil blijven zien?

Bijvoorbeeld een foto van een woonkamer met felle groene stoelen. Dze foto zwart-wit maken de groene kleur van de stoelen bewaren, zodat deze lekker fel opvallen.
Of een foto van een bos, waarin je alleen alle groene kleuren ziet en de rest zwart-wit is.

Iemand een idee???

De perfecte oplossing om precies te doen wat jij wilt..

1. afbeelding laden
2. Dan ga je naar: Afbeelding, Aanpassinge, Zwart/Wit
3. dan ga je naar de Historiepenseel
4. dan `verf` je de dingen die je weer in kleur wil hebben, en zal je het resultaat zien!

succes!

Ardy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan