bios batterij toshiba C70 D

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
5.477
Beste,

deze blijkt leeg te zijn.
Ik dacht, ik steek er gewoon een nieuwe CR 2032 in, en klaar.
Blijkt dat deze er niet inzit.
Tot nu toe vond niemand de batterij op foto terug.
Graag jullie advies !
Zie bijlage.
 
Welke foto?
Is het een PC of laptop?
Merk en type?
Bij PC ook van het moederbord.
 
Laatst bewerkt:
Beste,

deze blijkt leeg te zijn.
Ik dacht, ik steek er gewoon een nieuwe CR 2032 in, en klaar.
Blijkt dat deze er niet inzit.
Tot nu toe vond niemand de batterij op foto terug.
Graag jullie advies !
Zie bijlage.

upload foto lukt niet.
 
Zit dan vast ergens onder die metalen platen.
Schroef die dus ook los.
 
Hallo

Kijk toch ook eens op p.c.b. keyboard kant.

Je zult dan wel het motherboard moeten uitbouwen.

Voorzichtig met de vergrendelingen van de diverse connectoren en hou de schroeflengtes in de gaten.

Een "b.i.o.s." crash is een van de meest voorkomende defekten van hedendaagse laptops.

Vreemd dat motherboard moet worden uitgebouwd om toegang te hebben.

Meestal durven ze deze dan ook nog eens vast te solderen om de onderhoudsvriendelijkheid te verzekeren ....

Laptops met ingebouwde batterij bezitten geen b.i.o.s. batterij meer , omdat de hoofdbatterij de b.i.o.s. spanning leverd (of soms een onderhoudsvrije supercap.)

Peter
 
Hallo

Kijk toch ook eens op p.c.b. keyboard kant.

Je zult dan wel het motherboard moeten uitbouwen.

Voorzichtig met de vergrendelingen van de diverse connectoren en hou de schroeflengtes in de gaten.

Een "b.i.o.s." crash is een van de meest voorkomende defekten van hedendaagse laptops.

Vreemd dat motherboard moet worden uitgebouwd om toegang te hebben.

Meestal durven ze deze dan ook nog eens vast te solderen om de onderhoudsvriendelijkheid te verzekeren ....

Laptops met ingebouwde batterij bezitten geen b.i.o.s. batterij meer , omdat de hoofdbatterij de b.i.o.s. spanning leverd (of soms een onderhoudsvrije supercap.)

Peter

Peter,
zou het mogelijk zijn het toetsenbord uit te bouwen om via daar toegang te krijgen ?
Moederbord uitbouwen is voor mij geen optie, daarvoor is mijn kennis te beperkt.
 
Hallo

Ken dit model niet , en heb deze nog nooit onder handen gehad ....

Keyboard uitbouwen is een mogelijkheid , maar is niet zeker of die batt. dan wel al toegangkelijk zal zijn.

Let dan ook op voor keyboard flex en uiteraard de vergrendeling van de keyboard connector.

Als je twijfelt aan je eigen kunnen , laat dit doen door iemand met meer ervaring (een lokale elektronikahobbyist???)

Hou ook in het achterhoofd , dat ondanks algemene opbouw laptop er een b.i.o.s. batterij moet aanwezig zijn ....

Er ook de mogelijkheid bestaat , dat men tegen alle logica in , toch de uitplugbare batt. heeft gebruikt om de b.i.o.s. settings te onthouden.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan