Netwerkkaart drivers nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

geordieke

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
346
op mijn pc zat een zware virus en er bestond nog 1 moglijkheid om format te doen maar ik had voor die format windows vista en dan heb ik er door die virus windows XP pro op gezet maar nu heb ik een probleem ik heb geen netwerk drivers of besturings software voor die internet chip dus ik heb al gezocht op google voor die drivers maar ik vind niks

ik heb een sis 968 internet chip ik heb dus drivers nodig voor ethernet controler
ik kan er niet veel over zeggen ik weet er niet veel van maar plz help mij ik heb die pc nodig :D
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb de titel van je vraag even aangepast 'Help Me plz Ik heb het had nodig' zegt niets over je vraag/probleem.

Wat voor PC praten we hier over? (merk/type)

Heb je wel de chipset drivers geïnstalleerd?
 
Netwerkkaart drivers nodig

ja sorry ik ben nieuw hier dank je voor snelle reactie
ik heb een acer aspire M 1610 dus zoals ik zij ik heb een format gedaan en alles er af en windows xp op gezet maar ik heb niks van drivers voor ethernet-controler ik heb die drivers nodig voor updates te doen want er zijn nog een paar andere drivers niet in orde
 
ja sorry ik ben nieuw hier dank je voor snelle reactie
ik heb een acer aspire M 1610 dus zoals ik zij ik heb een format gedaan en alles er af en windows xp op gezet maar ik heb niks van drivers voor ethernet-controler ik heb die drivers nodig voor updates te doen want er zijn nog een paar andere drivers niet in orde
Misschien hoef je geen losse drivers te zoeken. Heb je na de formatteeractie en de herinstallatie van Windows ook de moederbord drivers weer geïnstalleerd? Die zijn op diskette / CD meegeleverd toen je de machine kreeg. Dáárop staan veelal ook de netwerkdrivers.

Gratis Everest wordt al een jaar of twee niet meer doorontwikkeld met als gevolg dat apparaten verkeerd herkend kunnen worden.
Handiger in 2009 is wellicht de PC Wizzard: Klik
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dit kan je ook met pc wizard doen de hardware bekijken weet je niet je merk en type van je moederbord daar kan je ze ook vaak vinden.
Zie net dat je een acer hebt dus kan je volgens mij gewoon hier de drivers bekomen.
Modag
 
Laatst bewerkt:
@iron rain,

Everest Home edition wordt niet meer ge-update, dus herkend een hoop hardware niet meer. Je kan dan beter PC Wizard adviseren.


@geordieke,

Welke XP heb je geïnstalleerd? De home of professional versie?
Kijk anders even hier voor de drivers;
http://www.acer.nl/acer/service.do;...ryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=2939325947

Notebook > Aspire > Aspire 1610, Hier kun je aangeven of je XP home of Professional gebruikt en kun je de LAN driver downloaden.
 
maar het probleem is ik kan niet op internet door dat ik die drivers niet heb dus ik zit nu op andere computer te vragen waar ik die drivers kan downloaden en ik die dan kan over zetten op die andere computer
 
maar het probleem is ik kan niet op internet door dat ik die drivers niet heb dus ik zit nu op andere computer te vragen waar ik die drivers kan downloaden en ik die dan kan over zetten op die andere computer
Lees jij de geplaatste adviezen wel goed? Kijk eens aandachtig naar de 1e alinea in het bericht van 10.51 uur.
 
Hoi,

Je kan nu toch op deze pc waar je nu op zit downloaden en de drivers op een usb stick of op een cd-rom branden.

Modag
 
dank je ik heb die driver kunnen instaleren maar er komt een fout op er komt op
windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden
mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt

wat moet ik nu doen??
 
Hoi,

Heb je zoals eerder gevraagd ook de chipset driver geinstalleerd deze als eerste en dan de rest.

Modag
 
ik heb een SIS 968 chip
waar moet ik die stuurprogrammas downloaden?
 
Hoi,

Sorry hoor maar lees je wel wat we schrijven de link naar acer werkt dat niet of zo.
In ieder geval zal je de lan moeten nemen
Modag
 
geordieke: LEES nu svp eerst eens voordat je reageert. Je hebt toen je de machine kocht en uitgepakt hebt, minimaal 1 CD erbij gekregen (niet zijnde de Wndows CD)
DAAR staan de drivers op.

Verder kun je idd. bij Acer na een gemaakte keuze van type machine en besturingsprogramma een losse driver downloaden, maar omdat ik vermoed dat je in het geheel geen chipsetdrivers hebt geïnstalleerd stel ik voor dat je daar mee begint.
 
Laatst bewerkt:
Lees jij de geplaatste adviezen wel goed? Kijk eens aandachtig naar de 1e alinea in het bericht van 10.51 uur.
ja sorry ik head dat niet gezien maar probleem is er staat niets meer op die cd ik weet niet hoe het komt maar er staat niets op:(
 
geordieke: LEES nu svp eerst eens voordat je reageert. Je hebt toen je de machine kocht en uitgepakt hebt, minimaal 1 CD erbij gekregen (niet zijnde de Wndows CD)
DAAR staan de drivers op.

Verder kun je idd. bij Acer na een gemaakte keuze van type machine en besturingsprogramma een losse driver downloaden, maar omdat ik vermoed dat je in het geheel geen chipsetdrivers hebt geïnstalleerd stel ik voor dat je daar mee begint.

Hoi pasja ook dat is al twee a' drie keer gemeld eerst de chipset drivers.

Modag
 
Laatst bewerkt:
Correct, maar aangezien TS de berichtjes kennelijk niet goed doorleest zit de kracht vermoedelijk in de herhaling.

probleem is er staat niets meer op die cd ik weet niet hoe het komt maar er staat niets op:(
M.i. Onmogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan