Partitie uitbreiden ofwel samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

naderhoten

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2014
Berichten
31
Beste mensen,

Al enkele dagen worstel ik mee om van twee partities samen te voegen en dus een grotere partitie van te maken.
Ik heb een bijlage aan toegevoegd en kan met minitool partitie wizard werken.

Is de foto/bijlage niet duidelijk hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Fijne avond nog,

Nader
 

Bijlagen

  • partitie samen.JPG
    partitie samen.JPG
    135,6 KB · Weergaven: 37
G: naar rechts schuiven en de unallocated space bij de C: voegen, die laatste ruimte is geen partitie overigens.
 
beste lange,
Hoe bedoel je met recht schuiven? ik heb hier nog een foto aan toegevoegd, heb de partitie geformatteerd.
 

Bijlagen

  • partitie samen 2.JPG
    partitie samen 2.JPG
    133,2 KB · Weergaven: 25
Had je niet moeten doen, verwijder weer die partitie, "move" die G: naar rechts (en niet recht ) en voeg de ruimte naast de C: bij die C:.
Denk logisch, unallocated space is gewoon niet toegewezen ruimte en met Minitool kun je met partities schuiven en die ruimtes naast een partitie toevoegen aan een naastliggende partitie.
 
Beste Lange,
Ik heb het gedaan zoals jij het beschrijft maar krijg onderstaande foutmelding: Zie aub de bijlage.
Dank voor de moeite......
 

Bijlagen

  • partitie samen 3.JPG
    partitie samen 3.JPG
    167,3 KB · Weergaven: 38
Mss moet je dat niet "live" doen op een draaiende Windows waarvan de C schijf in gebruik is, maar booten vanaf een usb stick, zie https://www.minitool.com/create-a-bootable-recovery-usb-disk.html
Mijn voorkeur is meestal dat je dat zo doet en niet live.
En het is aan te raden om een backup van die complete schijf te maken, als jouw actie mis gaat kun je alles kwijt zijn...
Als je wel een paar backups van al je data hebt.... dan hoef je "alleen" Win10 te herinstalleren en de data terug te zetten.... en goede backup/imge terug zetten gaat echter veeeeel sneller....
 
het lukt helaas niet

Volgens mij is het wel gelukt, zie je laatste schermafdruk, de C: is nu 150GB, en die foutmelding gaat over de G:, die kun je idd niet groter maken.

Minitool kun je gewoon gebruiken als Windows draait en een USB bootstick freubelen kan alleen met de betaalde pro versie,
 
Het weergeven van zulke foutmeldingen zie plaatje van #5.... hoe zit het dan met de integriteit van de partities na die acties.... ? Die meldingen komen toch ergens vandaan?
Mss had ik beter alleen een bootable Win10 usb stick kunnen noemen om het betaald probleem te omzeilen... heb zelf versie 7 uit 2012 ooit gepakt en die werkt ook op mijn bootalbe usb stick. Geen idee meer hoe ik het destijds gedaan heb maar hij werkt nog prima.
 
Laatst bewerkt:
Beste Lange,
Nee je zie inderdaad een getal van 151gb maar als de actie uitgevoerd was maar dat lukt juist niet.
Ik zie dat C: wat groter is geworden want ik had kleinere partities die met jou truc aan C: heb toegevoegd c: heeft nu 9GB ruimte maar ik heb nog altijd 50GB ongebruikte ruimte die ik graag aan C: willen toevoegen.

moet ik inderdaad met USB aan slag gaan ?

hier nog wat afbeeldingen.
 

Bijlagen

  • partitie samen 4.JPG
    partitie samen 4.JPG
    133,4 KB · Weergaven: 18
  • partitie samen 4,1.JPG
    partitie samen 4,1.JPG
    35,8 KB · Weergaven: 16
Nu de C: vergroten door de rechterkant naar rechts te trekken bij move/resize.

Die foutmelding ging erover dat je de G: wilde vergroten, waarom ontgaat mij.

En Minitool is juist gemaakt om alles in Windows te doen, heb je helemaal geen USB stick met een schijftool voor nodig.
 
Die foutmelding ging erover dat je de G: wilde vergroten, waarom ontgaat mij.
En dat lijkt me wel zo essentieel om dat te begrijpen, om later niet tegen vreemde problemen aan te lopen...
En Minitool is juist gemaakt om alles in Windows te doen, heb je helemaal geen USB stick met een schijftool voor nodig.
Dat het kan, wil niet zeggen dat het de beste benadering van het aanpassen van een partitie is. Als je vanaf een bootable usb stick dit doet, is het imho voor elke tool eenvoudiger om die aanpassing te doen en het lijkt me ook minder riskant.
PS: Ook dan zou ik nog steeds eerst een schijf image maken... heb links er rechts genoeg gelezen gehoord, dat zulke acties toch echt mis kunnen gaan.
 
nee nee het gaat degelijk om C: mijn cursor stond niet goed..... zie de plaatje
 

Bijlagen

  • partitie samen 5.JPG
    partitie samen 5.JPG
    71,5 KB · Weergaven: 25
Dat het kan, wil niet zeggen dat het de beste benadering van het aanpassen van een partitie is.
Gebruik dat soort tools al jaren en nooit problemen ondervonden en een beetje computeraar heeft gewoon een incrementele back-up klaar staan.

Daarnaast kun je met een tool via de command-prompt ook fouten maken, waarom dat nu veiliger zou moeten ontgaat mij.

Verbaas mij altijd weer dat als iemand met tool werkt en het niet lukt er andere manieren worden geopperd zonder de TS met die tool te helpen, why? lekker op het verkeerde been zetten.
 
Nu is het toch wel goed?

ja zeker ik heb nu wel meer schijf ruimte maar die waren kleine stuken op de schijf die nu samengevoegd zijn aan C: maar die 50GB is nog altijd vrij, ik wil die juist aan C: toevoegen
 
Laatst bewerkt:
Gebruik dat soort tools al jaren en nooit problemen ondervonden en een beetje computeraar heeft gewoon een incrementele back-up klaar staan.
De doelgroep die hier met dit soort problemen komt heeft naar mijn inschatting zeker geen image van de schijf gemaakt voordat er dit soort zaken gedaan worden. De kans dat ze een data backup hebben is iets groter, maar het zou me niks verbazen als zeker de helft van die doelgroep dat niet heeft.
Daarnaast kun je met een tool via de command-prompt ook fouten maken, waarom dat nu veiliger zou moeten ontgaat mij.
Waar haal je dit vandaan Ik heb die vraag niet gelezen, niet gesteld en ook niet voorgesteld.
Verbaas mij altijd weer dat als iemand met tool werkt en het niet lukt er andere manieren worden geopperd zonder de TS met die tool te helpen, why? lekker op het verkeerde been zetten.
Het gaat om dezelfde tool en mijn ervaring is juist dat het vanaf een usb stick Minitools mij nog nooit problemen opgeleverd heeft en dat wat hier nu voorgesteld en uitgevoerd is nog steeds niet rond is. Volgens mij is het een open forum waar iedereen zijn/haar inbreng mag/kan doen. Ik schat in dat een moderator mijn input als aanvullend beschouwd en niet als off-topic en ook niet als niet-bijdragend. En het is ook nog constructief o.b.v. ervaring, ik voeg er ook geen waarde oordeel over anderen aan toe.....

Heb er een download van gemaakt die 90 dagen beschikbaar is:Minitools-PartitionWizard-Free7.zip
https://workupload.com/file/bdwdhEW4YF4
Kopieer hem naar een bootable Windows PE-achtige usb stick of zet hem op een andere stick en benader hem vanaf een usb bootalbe Windows 10 PE oid.
 
Laatst bewerkt:
ja zeker ik heb nu wel meer schijf ruimte maar die waren kleine stuken op de schijf die nu samengevoegd zijn aan C: maar die 50GB is nog altijd vrij, ik wil die juist aan C: toevoegen

Nu de C: vergroten door de rechterkant naar rechts te trekken bij move/resize.

Op je laatste plaatje staat het toch op de onderste?
 
nee nee de onderste is gewenste situatie ik wou laten zien dat ik de partities dicht/naast elkaar kan zetten en samenvoegen maar nu moet ik op Apply drukken en daar gaat het mis, hij komt met een foutmelding.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan