Geluid verdwenen na clonen van harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello,

Ik heb mijn oude harde schijf naar een nieuwe SSD gekloond. Na de beëindiging meldde Acronis True image dat het klonen succesvol was verlopen. Maar na de opstart stond een rode x bij het luidsprekertje in de taakbalk naast de tijdsaanduiding. Als ik in Configuratiescherm op "Geluid" klik onder "Hardware en geluiden" en daarna op "Systeemvolume aanpassen" komt een venster waarin staat vermeld: Er is geen audioapparaat geïnstalleerd en de volumewijzers staan ook niet in dit venster van de Volumemixer. Klik ik op de rode x bij het luidsprekertje dan komt een venster met de melding dat er problemen zijn met mijn hoofdtelefoon JBLE55BT, terwijl dit absoluut niet juist is.De hoofdtelefoon JBLE55BT Stereo staat zonder een geel uitroepingsteken in het Apparaatbeheer en ook alle andere apparaten met Bluetooth zijn in orde. Zie bijlagen.
Dus wanneer ik luister met de draadloze hoofdtelefoon JBLE55BT Stereo hoor ik de muziek spelen, en is de rode x bij het luidsprekertje verdwenen. Maar het geluid van de pc hoor ik niet. Als ik de koptelefoon uitschakel dan komt de rode x terug bij het luidsprekertje. Ik kan alleen muziek beluisteren langs de koptelefoon, maar niet op de pc.
Wat is hier eigenlijk aan de hand?
Grtz,
slavik :eek:
 

Bijlagen

  • helpmij   33  27 sept  2020.png
    helpmij 33 27 sept 2020.png
    601,5 KB · Weergaven: 31
  • helpmij 39 27 sept  2020.png
    helpmij 39 27 sept 2020.png
    383,2 KB · Weergaven: 44
  • helpmij   34  27 sept  2020.png
    helpmij 34 27 sept 2020.png
    598,3 KB · Weergaven: 37
  • helpmij  35  27 sept  2020.png
    helpmij 35 27 sept 2020.png
    605,8 KB · Weergaven: 46
  • helpmij   36  27 sept  2020.png
    helpmij 36 27 sept 2020.png
    605,9 KB · Weergaven: 44
  • helpmij   37  27 sept  2020.png
    helpmij 37 27 sept 2020.png
    603,9 KB · Weergaven: 33
Kijk in Apparaatbeheer (Combineer windowstoets & r ➟ typ: devmgmt.msc) of er foutcodes of gele driehoeken in voorkomen.
Maak vervolgens met
58f0abb0750a2-lmh.png
Look My Hardware een hardwareoverzicht en kijk bij Motherboard wat de computerfabrikant is van jouw systeem.
Mochten er onbekende apparaten in apparaatbeheer voorkomen, is het raadzaam de Chipset-INF-Utility te downloaden en te installeren wanneer je over een Intel®nprocessor beschikt
Mocht desondanks nog een onbekend apparaat gevonden zijn, zoek dan de Hardware-id op de volgende manier:
  1. Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: devmgmt.msc
  2. Selecteer het betreffende apparaat ➟ rechtsklik ➟ Kies Eigenschappen
  3. Selecteer tabblad Details
  4. Kies bij Eigenschap ➟ Hardware -id's
  5. Zoek op devicehunt om welk apparaat het gaat. Kijk hier om te lezen hoe dat werkt.
  6. Vervolgens kun je zoals bovenin aangegeven op de site van de fabrikant zoeken naar het juiste 32- of 64-bit stuurprogramma. Lees dit artikel voor meer info
  7. Om foutcodes uit te lezen van disfunctionerende apparaten, kun je hier kijken.
Moeten stuurprogramma's verwijderd en opnieuw geïnstalleerd worden, kijk dan hier voor meer informatie.
De meest populaire stuurprogramma sites zijn:
CPU & Chipset drivers: AMD, Intel & Via
Video stuurprogramma's: ATI, Intel & Nvidia
Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken.
Houd hierbij rekening met 32- of 64-bit. Lees dit artikel voor meer info.
 
Laatst bewerkt:
Nou je hebt je werk gedaan met al die afbeeldingen.

Zelf zou ik je aanraden naar rechts beneden met de rechter toets van de muis op het luidspreker symbool te klikken.
Kies dan geluidsinstellingen openen Bekijk hier een en ander hoe het ingesteld staat.
op die pagina kun je ook naar configuratiescherm geluid

Je zou natuurlijk ook kunnen beginnen met Geluidsproblemen oplossen.

Kom je hier niet mee verder dan ga naar apparaatbeheer (je 3de plaatje0, en wis de drivers om ze daarna opnieuw te laten installeren.

Ik hoop dat je uiteindelijk kunt melden dat alles weer in orde is.
 
Allebei bedankt voor de hulp die is aangeboden. Er staan twee gele uitroepingstekens in het apparaatbeheer. Bij High Definition Audio-besturing en bij Intel Management Engine Interface.
Zie de screenshots voor meer duidelijkheid.
De Realtek High Definition Audio die voor het klonen bij "Besturing voor geluid, video en spelletjes" stond is verdwenen.
Misschien vinden jullie een oplossing hier voor.
grtz,
slavik :rolleyes:
 

Bijlagen

  • helpmij   83 27 sept 2020.png
    helpmij 83 27 sept 2020.png
    586,5 KB · Weergaven: 37
  • helpmij  81  27 sept  2020.png
    helpmij 81 27 sept 2020.png
    586,4 KB · Weergaven: 43
  • helpmij  83 27 sept  2020.png
    helpmij 83 27 sept 2020.png
    563,9 KB · Weergaven: 35
  • helpmij   38 27 sept  2020.png
    helpmij 38 27 sept 2020.png
    197,1 KB · Weergaven: 44
  • helpmij 39 27 sept  2020.png
    helpmij 39 27 sept 2020.png
    383,2 KB · Weergaven: 36
  • helpmij 86  27 sept 2020.png
    helpmij 86 27 sept 2020.png
    74,5 KB · Weergaven: 30
  • helpmij 87 27 sept  2020.png
    helpmij 87 27 sept 2020.png
    245,8 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Zoals aangegeven, verwijder die twee en laat windows de drivers opnieuw zoeken. Aangezien je een HP moederbord hebt, zou je de drivers van de meegeleverde cd opnieuw kunnen installeren of bij HP op de site zoeken naar de drivers van het 2B2B moederbord.
 
Ik zou met een ander programma de originele schijf nog een keer gaan klonen. Dit hoort gewoon niet.
Ik heb onder Linux ook wel eens een kloon programma gehad die niet deed wat hoort... Opzij leggen zo'n programma. ...
Probeer een andere.
Welke:
Aomei backupper Free
Foxclone
met deze 2 heb ik probleemloos kunnen klonen (Win10).

Ik heb nog ff gegoogled over Acronis en dit soort problemen.
https://forum.acronis.com/forum/acronis-true-image-2020-forum/no-audio-after-cloning-hdd-ssd
Bingo.... een van de eerste hits al... tis een bekend probleem en das wel vreemd..... het mag echt niet.

Een kloon moet je op kunnen vertrouwen... nu is het deze fout... komen er later nog meer... weg ermee....
 
Laatst bewerkt:
Geluid verdwenen na klonen van harde schijf

Vriendelijk dank.
Als ik de twee drivers dus de High Definition Audio-besturing en bij Intel Management Engine Interface heb verwijderd, hoe kan ik dan Windows de stuurprogramma's laten zoeken. Toch niet rechts klikken op de drivers en dan kiezen voor "Bijwerken". Ja als het zo simpel zou zijn, kwam ik het hier niet te vragen. Vind jij het normaal dat deze twee drivers voor het klonen goed werkten, en na het klonen met een geel uitroepingsteken worden aangeduid. Zou het niet beter zijn om de oude harde schijf opnieuw te klonen en de nu gemaakte kloon te verwijderen? Maar dan wel met een ander kloonprogramma dan Acronis true image. Natuurlijk zal ik eens zoeken bij Hp de fabrikant van mijn all-in-one pc .Systeemherstel kan ik niet doen, omdat er geen herstelpunten zijn gemaakt. Er is wel een recovery herstel die het OS vernieuwd zonder dat de persoonlijke bestanden worden verwijderd.
Grtz,
slavik :shocked:
 
Doe dus: opnieuw klonen, ik schreef het al. Andere tool.
 
Geluid verdwenen na clonen van haerde schijf

Bedankt. Ik zal jouw raad opvolgen.
Weet jij of de volgende driver die in het Engels wordt geschreven: High Definition Audio Device Drivers Download

Driver Version: 15.200.1062.0000
⦁ Release Date: 2015-07-15
⦁ File Size: 314.43M
⦁ Supported OS: Windows 8.1 64bit
Download
dezelfde driver is als de "High Definition audio-interface met een geel uitroepingsteken in mijn apparaatbeheer?
Grtz,
slavik :thumb:
 
Dat is niet juist. U vraagt de aandacht. U heeft een probleem met de koptelefoon sinds u bent gemigreerd van Windows 8.1 naar Windows 10.

Ik heb u toen, volgens mij, afdoende geholpen met:

U zit steeds stuk op JBL E-55BT Stereo, omdat het apparaat (waar niets mis mee is niet werkt) terwijl er in uw eerste bijlage van post 1 duidelijk staat: "Microsoft Bluetooth A2dp-bron." Ik schrijf:

De koptelefoon is een standaard Bluetooth apparaat waar niets aan veranderd is maar de zender die in uw computer zit, die doet het kennelijk niet goed onder Windows 10. Vouw Bluetooth eens uit in Apparaatbeheer en probeer de A2dp werkende te krijgen.

Het A2dp is een stereo profiel van Bluetooth protocol.

Mijn posts hebben ook een link naar de voor u juiste chipset drivers, alleen HP geeft twee verschillende voor netwerk dus kiezen tussen de beide of beide uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
Aan Alfred2,
Dat is niet juist. U vraagt de aandacht. U heeft een probleem met de koptelefoon sinds u bent gemigreerd van Windows 8.1 naar Windows 10.

De koptelefoon is een standaard Bluetooth apparaat waar niets aan veranderd is maar de zender die in uw computer zit, die doet het kennelijk niet goed onder Windows 10. Vouw Bluetooth eens uit in Apparaatbeheer en probeer de A2dp werkende te krijgen.
U schrijft [dat de zender het blijkbaar niet goed doet onder Windows 10] En blijkbaar maakt het verschil dat de zender het wel goed doet onder Windows 8.1 . En dan [probeer de A2dp werkende te krijgen]. Ja als het zo eenvoudig was om het te proberen, dan kwam ik het hier niet vragen. Als helper moet je zeggen hoe ik de A2dp werkend kan krijgen. Ik ben geen computer deskundige en ik heb totaal geen benul van programmatie.
Maar soit. het is tenslotte een foutieve verwerking door Windows 10,(Device BTHMS_BTHLE6&370e9742&1&3 is niet gemigreerd vanwege een gedeeltelijke of dubbelzinnige overeenkomst. Dit stond in "Gebeurtenissen".
The Broadcom Bluetooth driver offers support for any Broadcom device installed in Windows 10, Windows 8.1, Windows 8, Windows 7, and Windows XP.Dus in mijn Apparaatbeheer waren er geen drivers voor Broadcom apparaten. En de JBLE55BT Stereo hoofdtelefoon is geen Broadcom device.

In Windows 8.1 werkte de JBLE55BT Stereo koptelefoon uitstekend.Ik heb vandaag nog de Intel® Driver & Support Assistant gedownload en geïnstalleerd en laten draaien. Maar dit heeft niets verholpen.
Zoals ik zei download de Chipset-INF-Utility
Chipset INF Utility

Version: 10.1.18383.8213 (Latest) Date: 5/7/2020
Available Downloads
chipset-10.1.18383.8213-public-mup.zip
Windows 10, 32-bit*
Windows 10, 64-bit*
Windows Server 2019*
Windows Server 2016*
Windows Server 2012 R2*
Language: English
Size: 3.34 MB
MD5: af5df1ebb0e3db175c185398f15dada8
Download En wat moet ik hier mee bereiken? Graag een woordje uitleg .
Ondertussen zijn na het terugdraaien van Windows 10 naar Windows 8.1 en het klonen van Windows 8.1 op de oude harddisk naar de nieuwe SSD veel zaken opgelost. Dus na het lezen op het internet over de vele problemen, die ook andere bezitters van een bluetooth hoofdtelefoon ondervinden na de upgrade naar Windows 10, heb ik voorlopig adieu gezegd tegen Windows 10. Intel® Management Engine Driver for Windows 8.1* and Windows® 10.Deze is blijkbaar geschikt voor mijn niet werkende Intel Management Engine Interface driver in het apparaatbeheer, waar een geel uitroepingsteken bij staat. Maar na het installeren van deze driver kreeg ik de melding: Het installatieprogramma is voor tijdig beëindigd vanwege de volgende fout: Dit platform wordt niet ondersteund.
Ja er zit een intel i7- 4790T cpu 2,70 GHz in de all-in-one pc ? De driver Intel management engine interface met het gele uitroepingsteken heeft een relatie met de processor, maar tot nu toe is het me niet gelukt deze te installeren voor Windows 8.1.MAAR!!!!!!!! Ik heb wel de High Definition Audio-Besturing kunnen installeren zodat het geluid weer normaal werkt. In de Volumemixer staan de schuifmeters voor het volume van het geluid weer normaal aangeduid en de rode x bij het luidsprekertje naast het uurwerk is ook verdwenen. Dus het geluid werkt weer normaal zoals voorheen. Ook de JBLE55BT Stereo werkt weer goed . Ik vind het dus niet nodig om de nieuwe SSD opnieuw te klonen met de genoemde programma's, waarvoor mijn dank. Deze programma's zal ik downloaden, zodat ik veilig ben in de toekomst als ik nog eens wil klonen. Zo gemakkelijk dat het was om de audio driver te downloaden en te installeren, zo moeilijk is het om de Intel Management Engie Interface te vinden die is geschikt voor mijn Windows 8.1. Ik heb reeds een Intel Management Engine Interface gedownload en geïnstalleerd, maar zonder succes. Een melding verscheen: De driver is niet geschikt voor dit platvorm. En ja als ik rond snuffel op het internet, dan zijn er ook nog andere topicers met dezelfde klachten over dit stuurprogramma. Om naar Apparaatbeheer te gaan klik ik tegelijkertijd op de Windows toets en de letter x, dan op Apparaatbeheer in de kolom die rechts verschijnt.
grtz,
slavik :thumb:
 

Bijlagen

  • helpmij   91  28 sept   2020.png
    helpmij 91 28 sept 2020.png
    19,9 KB · Weergaven: 26
  • helpmij   90 28   sept  2020.png
    helpmij 90 28 sept 2020.png
    24 KB · Weergaven: 43
  • helpmij   88 28 sept 2020.png
    helpmij 88 28 sept 2020.png
    287,9 KB · Weergaven: 32
  • helpmij  85 27 sept  2020.png
    helpmij 85 27 sept 2020.png
    231,8 KB · Weergaven: 30
  • helpmij   86 27 sept  2020.png
    helpmij 86 27 sept 2020.png
    29,2 KB · Weergaven: 41
  • helpmij 87 27 sept  2020.png
    helpmij 87 27 sept 2020.png
    245,8 KB · Weergaven: 39
  • helpmij 86  27 sept 2020.png
    helpmij 86 27 sept 2020.png
    74,5 KB · Weergaven: 29
  • helpmij   83 27 sept 2020.png
    helpmij 83 27 sept 2020.png
    586,5 KB · Weergaven: 28
  • helpmij   80 27 sept  2020.png
    helpmij 80 27 sept 2020.png
    583,3 KB · Weergaven: 30
  • helpmij   38 27 sept  2020.png
    helpmij 38 27 sept 2020.png
    197,1 KB · Weergaven: 43
Complimenten voor de inzet en de kennis.
upgrade naar Windows 10, heb ik voorlopig adieu gezegd tegen Windows 10
Ook dit laat weer zien dat ik altijd gelijk heb gehad. Microsoft/Windows 10 bakt er niets van en lost vrijwel niets op. Hier hebben we nog mensen die er verstand van hebben maar wat moet je als particulier in godsnaam met dergelijke problemen beginnen?
 
Many thanks aan Senso. Toch nog iemand op Helpmij.nl die mij niet afbreekt. Het feit dat Apple Mackenzie dubbel zo duur is , is hun voordeel om hun kliënteel te behouden.
Aan Route99 wil ik zeggen dat de Aomei Backupper Free ook zijn nadelen heeft: de free versie kloont namelijk niet de systeemschijf C:Dit is alleen mogelijk in de betalende versie van Aomei Backupper.
AOMEI Backupper Standard is een backup-programma waarmee u uw systeem, partitie, harde schijf of bestanden kunt veilig stellen en terugzetten bij virussen of een crash. Ook het klonen van partities (niet de systeemschijf in de gratis versie) is mogelijk.
Wilt dit zeggen dat je de C: partitie systeempartitie niet kunt klonen met het free programma Aomei Backupper?
grtz,
slavik :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan Route99 wil ik zeggen dat de Aomei Backupper Free ook zijn nadelen heeft: de free versie kloont namelijk niet de systeemschijf C:Dit is alleen mogelijk in de betalende versie van Aomei Backupper.
AOMEI Backupper Standard is een backup-programma waarmee u uw systeem, partitie, harde schijf of bestanden kunt veilig stellen en terugzetten bij virussen of een crash. Ook het klonen van partities (niet de systeemschijf in de gratis versie) is mogelijk.
Wilt dit zeggen dat je de C: partitie systeempartitie niet kunt klonen met het free programma Aomei Backupper?
grtz,slavik :thumb:
Je quote mij echt verkeerd....
Ik schreef:
Ik zou met een ander programma de originele schijf nog een keer gaan klonen. Dit hoort gewoon niet.
Ik heb onder Linux ook wel eens een kloon programma gehad die niet deed wat hoort... Opzij leggen zo'n programma. ...
Probeer een andere.
Welke:
Aomei backupper Free
Foxclone
met deze 2 heb ik probleemloos kunnen klonen (Win10).
En daar maak je het klonen van de systeem schijf van... en dat is bij jou een partitie, niet de hele schijf...
En deze Aomei Backupper kan wel de hele schijf klonen, dat schrijf je zelf ook.
En dat exact wat ik ook schreef.... ik heb met geen woord geschreven over het klonen van de systeem schijf ....

Mijn tekst was heel duidelijk: de originele schijf ,
Met extra uitleg nu: dus met alles wat er op staat inclusief de systeem partitie.
Het verkeerd quoten komt dus vervelend binnen, zeker als het ook nog vet qua font doet.

Maar met het verwijzen naar anderen is het nu ook voor mij genoeg geweest.
Als je geschreven had dat je mij niet begrepen had, kan ik mee leven, je kunt niet alles weten, maar met deze continue brei van dit soort zaken, houd het ook voor mij op om je te helpen.
Ik volg je ook niet meer.

Bye, het beste en veel sterkte gewenst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan Route99
En daar maak je het klonen van de systeem schijf van...
Niet ik, jij zegt dat ik daar het klonen van de systeem schijf van maak.
En sorry, denk je nu echt dat ik niet weet dat de partitie C: een systeempartitie is waarvan wordt opgestart, die actief en primair is, Crasdump,Wisselbestand.
En deze Aomei Backupper kan wel de hele schijf klonen, dat schrijf je zelf ook
Niet spreken en onjuistheden vermelden over wat ik schrijf.
Eest en vooral: de tekst die ik schrijf komt van de website van Aomei Backupper Nederlandse versie.

Jij ziet deze tekst aan alsof ik die heb geschreven!!!
https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/aomei-backupper-standard-backup-image-clone-restore[Beschrijving:
AOMEI Backupper Standard is een backup-programma waarmee u uw systeem, partitie, harde schijf of bestanden kunt veilig stellen en terugzetten bij virussen of een crash. Ook het klonen van partities (niet de systeemschijf in de gratis versie) is mogelijk.]


En dat exact wat ik ook schreef.... ik heb met geen woord geschreven over het klonen van de systeem schijf ....Weer een misverstand. Ik ken alleen een harde schijf of ssd die in partities wordt verdeeld waarvan de C: partitie de systeempartitie is(niet de systeemschijf zoals verkeerd wordt geschreven op de website van Aomei Backupper).
Waar stuur je hier op aan? Opgelet. Want hier zit het misverstand. Voor mij betekent "systeemschijf = "systeempartitie".
In de beschrijving op de website van Aomei Backupper staat dat "alle partities behalve de systeemschijf waarmee ze natuurlijk de systeempartitie bedoelen)niet wordt gekloond in de gratis versie, maar wel in de betalende versie.
Dus als je schrijft dat ik Aomei Backupper free kan gebruiken in de plaats van Acronis True Image, dan bedoel je dat ik de originele Windows 8.1 kan klonen met dit programma. En daarin zit natuurlijk ook de systeempartitie van Windows 8.1. En dat is onjuist! Want de gratis versie laat niet toe om de systeempartitie C: te klonen.

Mijn tekst was heel duidelijk: de originele schijf ,
Met extra uitleg nu: dus met alles wat er op staat inclusief de systeem partitie.
Het verkeerd quoten komt dus vervelend binnen, zeker als het ook nog vet qua font doet.
Misverstand en nog eens misverstand. Hier schrijf je duidelijk dat de systeempartitie ook wordt gekloond, terwijl dit niet waar is in de gratis versie.

Maar met het verwijzen naar anderen is het nu ook voor mij genoeg geweest.
Als je geschreven had dat je mij niet begrepen had, kan ik mee leven, je kunt niet alles weten, maar met deze continue brei van dit soort zaken, houd het ook voor mij op om je te helpen.
In het vervolg beter eens de website bezoeken van Aomei Backupper en daar goed kijken en lezen welke beschrijving er staat over dit programma. Want had je de website van Aomei Backupper bezocht dan kwam je dit hier niet allemaal te schrijven.
Je had gewoon in één zin kunnen vragen: Waar haal je dit vandaan? Maar nee, direct aanvallen en afbreken. Voor mij moet je mij niet meer helpen als je zo onberedeneerd te werk gaat.
grtz,

slavik :thumb:
 
Aan Route99,

Origineel gepost door route99 Bekijk Bericht

Ik zou met een ander programma de originele schijf nog een keer gaan klonen. Dit hoort gewoon niet.
Ik heb onder Linux ook wel eens een kloon programma gehad die niet deed wat hoort... Opzij leggen zo'n programma. ...
Probeer een andere.
Welke:
Aomei backupper Free
Foxclone
met deze 2 heb ik probleemloos kunnen klonen (Win10).
Je vermeld ook dat Aomei Backupper Free dit kan zonder problemen :met deze 2 heb ik probleemloos kunnen klonen (Win10).
En dan zo een weder reactie als ik daarop schrijf dat dit niet juist is.
Ik hoop dat je ondertussen jouw foutieve melding hebt ingezien.
Ter verduidelijking een Engelse beschrijving hierover:
Just downloaded standard free version and want to perform disk clone task but can't get passed the register/upgrade nag screen. (haven't tried any other functions) Any ideas??
I had similar problem. Just at the point of "Start Cloning", a nag screen popped up and wouldn't clear. En dit gebeurde ook bij mij wanneer ik na de installatie van Aomei Backupper Standaard Free op de knop: start clone klikte.
Grtz,
slavik ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan