Na creators upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

jee es

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
50
Er is op mijn windows 10 desktop een upgrade versie 1703 verschenen die men , denk ik , creatorsupgrade noemt .
Sinds de computer opgestart is geraak ik nog met firefox nog met internetexplorer sites van google of die naar google verwijzen .Lastig, want op die komputer geraak ik niet meer aan gmail of google drive .
Onder in het browservenster verschijnt er bij firefox : " een tls handshake uitvoeren op google . be ",
of iets dergelijks , altijd tls handshake bevattend
en bij internetexplorer gewoon een blanco scherm .
Dat kan uren blijven staan zonder dat er iets veranderd .
Ik heb al getracht zonealarm uit te schakelen en avast uit te schakelen beiden apart en tesamen maar niks brengt een oplossing .
Ook heb ik al getracht een andere zoekmachine , bing , te gebruiken maar die krijgt ook geen toegang tot google .
Verder heb ik de indruk dat het hele internetgebeuren , dat voor de upgrade redelijk flitsend ging , hierna in firefox stroperig gaat .

Iemand ?
 
CCleaner al gedaan met ook de regiser cleaner? Help in mijn gevallen vaak de pc weer goed te krijgen.
 
Zelfs als de site van heplmij wordt geopend gaat de site wel open maar wordt blijkbaar niet helemaal geladen want de 'bezigheidsindicator , blauw rondje ' blijft draaien en onder aan het scherm:

tsl.JPG


op je aangeven ccleaner laten lopen .
Er werd aangegeven dat er een programmaupdate was .Bji het aanklikken van de updateknop blanco site page van piri....
en weer onder het scherm

tls2.JPG

Uiteindelijk geen oplossing .
 
Het wordt hier op Helpmij niet gewaardeerd dat je crosspost, (dus) ook niet op andere fora (zoals hier) en al helemaal niet als je het niet vermeldt en linkt in je startposting.

En je bedoelt echt Internet Explorer, dus niet Edge waar dit probleem optreedt? Want in Edge kun je proberen of het (opnieuw) aanzetten van Fast Open je probleem oplost. Zie deze link, deze link en deze link (vanaf "Enable TCP Fast Open").

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
CCleaner al gedaan met ook de regiser cleaner? Help in mijn gevallen vaak de pc weer goed te krijgen.
Best knap, reg cleaners verwijderen lege sleutels en degene waar geen relatie mee is, ding repareert helemaal niets en is gewoon flauwekul om te gebruiken zoals al dat soort progs.

TS, kijk via eventvwr.exe bij Windows, systeem en toepassingen of er rode stopborden te vinden zijn en welk bestand en foutcode erbij staat, ook bij de gele uitroeptekens kan er informatie erover staan.
 
Best knap, reg cleaners verwijderen lege sleutels en degene waar geen relatie mee is, ding repareert helemaal niets en is gewoon flauwekul om te gebruiken zoals al dat soort progs.
Welnee, het heeft ook wel eens nut hoor. Ik zeg toch dat het bij mij wel eens geholpen heeft? Ik praat geen onzin hoor. Reg. Cleaner doet blijkbaar meer dan jij denkt.

Maar goed, hier zijn meerdere programma's voor.
 
Laatst bewerkt:
@jee es: M.b.t. Firefox: Je kunt hier kijken, waarbij de tip "Firefox kan bepaalde websites niet laden" (onderaan de pagina dus) het meest kansrijk lijkt als mogelijke oplossing.

Tijs.
 
Het wordt hier op Helpmij niet gewaardeerd dat je crosspost, (dus) ook niet op andere fora (zoals hier) en al helemaal niet als je het niet vermeldt en linkt in je startposting.

En je bedoelt echt Internet Explorer, dus niet Edge waar dit probleem optreedt? Want in Edge kun je proberen of het (opnieuw) aanzetten van Fast Open je probleem oplost. Zie deze link, deze link en deze link (vanaf "Enable TCP Fast Open").

Tijs.

Beste , het spijt me dat ik tegen de gangbare gewoontes op dit forum heb "gezondigd" .
Maar ik niet de gewoonte een probleem dat verschillende vlakken raakt op één forum te posten en dan te wachten tot , hopelijk snel , een oplossing of afdoend voorstel wordt gedaan .
En dan uit noodzaak een ander forum te raadplegen . Hoelang is men dan bezig .
Verwacht Helpmij dat ik bij de eerste vraagstelling ook vermeldt waar ik eventueel dezelfde vraag nog heb gesteld ?Misschien het nut hiervan ?

Terzake : Als ik Internet Explorer schrijf bedoel ik dat programma ook . Edge testen is niet mijn bedoeling omdat ik geen Microsoftt account wil .
De suggestie van @dnties probeer ik asap uit .
 
Ik ga hier verder niet te diep in op het verhaal over crossposten, maar bedenk hierbij alvast
a. Als je niet crosspost hoeven (de) tips niet (meer) bedacht te worden op andere fora.
Je verspilt dus energie/tijd van helpers door wél te crossposten, zéker als je niet linkt naar waar je verder nog gecrosspost hebt zodat de daar bedachte tips voor helpers zichtbaar zijn.
b. Je "spread fire" aanpak slaat helemaal nergens op: Pas nadat gebleken is dat je je vraag op een inactief/traag forum hebt gesteld kun je evt. je vraag ook stellen op een ander forum (met terugverwijzing naar het inactieve/trage forum, o.a. om redenen die ik bij a. al noemde). Het getuigt van (IMHO) lomp gedrag als je een forum niet de tijd gunt om met tips te komen, zéker omdat het gratis fora betreft: Helpers worden niet betaald voor tips die zij geven, zij offeren dus vrije tijd op om jouw vraag te lezen en met tips te komen, wat tijdverspilling nog eens extra wrang maakt.
c. Je moet bij crossposting zelf op alle plekken waar je gecrosspost hebt terugmelden wat je met tips gedaan hebt, en dat zijn dan de tips die je van alle fora gezamenlijk gekregen hebt. Dat gebeurt (in de praktijk) zelden, waardoor weer (terugverwijzend naar a.) tijd wordt verspild van helpers die dan verder zoeken naar nieuwe oplossingen die mogelijk al genoemd waren op andere fora (maar waar de helpers dus niets van weten).
d. Crossposting zorgt voor vervuiling van Internet (en van zoekmachines, zoals Google), want zo komt dezelfde vraag dubbel/driedubbel/vierdubbel/etc. te staan op Internet en de daarop gegeven tips ook, zie weer a.

Even on-topic:
a. Check zéér zorgvuldig
datum
tijd
en
tijdzone
in timedate.cpl
Dit omdat beveiligde verbindingen afhankelijk zijn van goed ingestelde datum/tijd/tijdzone, o.a. relevant vanwege c.
b. Ik gebruik Edge zonder Microsoft Account, dus met een lokaal gebruikersaccount. Geen idee dus waarom je Edge alleen met een Microsoft Account zou kunnen/mogen gebruiken, en ik ben benieuwd waarom je dit dacht.
c. Geen problemen met Google, ook niet in Internet Explorer (allernieuwste versie van Windows 10 hier, dus Creator's update is geïnstalleerd en alle updates van daarna ook).
Mogelijk een andere URL gebruiken. Ik gebruik voor Google (resp. de NL en BE variant) in Internet Explorer:
https://www.google.nl
https://www.google.be
Overigens werken 'de uitgebreide versies' van de URL's ook:
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl
https://www.google.be/?gws_rd=ssl
Let op de 's' in https in alle genoemde URL's, het gaat dus om een SSL beveiligde verbinding met de website. [Veel websites accepteren geen onbeveiligde verbindingen meer, ook omdat de gebruikers zélf een beveiligde verbinding willen uit oogpunt van privacy en databescherming.]

Die URL's kun je ook in Firefox proberen, mocht mijn eerdere tip omtrent Firefox niets opgeleverd hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Er is een update van avast binnengekomen en uitgevoerd .
Hierna werkt alles zoals voorheen .
Dank voor het zoeken en meedenken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan