Objectgegevens mee overnemen naar email outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

wielh01

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
21
Hallo,

Ik heb enige ervaring in access en vba en op dit moment ben ik zover dat ik gegevens van bijvoorbeeld een tabel via een formulier in kan voeren in een nieuwe email, maar nu heb ik een vraag over de opmaak van deze nieuwe mail.

Ik kan met vba en html de background color van een nieuwe mail bepalen, maar ik vraag me af of ik deze background color ook via een vairiabele in het formulier kan wijzigen


Dim strbody As String
strbody = "<body style=background-color:RGB(100,100,100)><h1 style=text-align:center>Bericht aangaande gedragsregels</h1><p>In de volgende volgorde</p></body></html>"

Dus waar staat RGB(100,100,100) of yellow zou ik dit dan in het formulier in een of meerdere textvakken de variabelen willen invoeren

dim a as integer
dim b as integer
dim c as integer

a = forms!formulier2!Tekst 129
b = forms!formulier2!Tekst 131
c = forms!formulier2!Tekst 133

<body style=background-color:RGB(a,b,c) of <body style=background-color:a


Groet
Wiel
 
Of ik het op jouw manier zou doen met 3 tekstvakken is heel discutabel (nee namelijk ;)) maar het inpassen van de gekozen waarden is niet zo moeilijk.
PHP:
strbody = "<body style=background-color:RGB(" & a & "," & b & "," & c & ")
><h1 style=text-align:center>Bericht aangaande gedragsregels</h1><p>
In de volgende volgorde</p></body></html>"
 
Oplossing

strbody = "<body style=background-color:RGB(" & a & "," & b & "," & c & ")
><h1 style=text-align:center>Bericht aangaande gedragsregels</h1><p>
In de volgende volgorde</p></body></html>"


.htmlbody = .htmlbody & "<body style=background-color:RGB(" & a & "," & b & "," & c & ")
<h1 style=text-align:center>Bericht aangaande gedragsregels
</h1><p>In de volgende volgorde</p></body></html>"

Onderstaande regel werkt, Ik weet niet of het > aan het begin van de tweede zin in bovenste regel er per ongeluk staat.
Waarschijnlijk kan ik dan ook als ik een vakje neem met hexa werken.


Bedankt voor de genomen moeite zal vraag op opgeloste zetten.

Groet
Wiel Hecker
 
.htmlbody = .htmlbody & "<body style=background-color:RGB(" & a & "," & b & "," & c & ")
<h1 style=text-align:center>Bericht aangaande gedragsregels
</h1><p>In de volgende volgorde</p></body></html>"
Copy-Paste denk ik; codes die er niet thuis horen moet je natuurlijk weghalen. Het ging ook alleen (wat mij betreft) om het invoegen van de variabelen. De eerste regel. Toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan