Diverse Sites staan in de donkere mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Vele Sites kun je tegenwoordige de achtergrond in de Donkere mode zetten.

Maar het probleem wat ik hier aanroer is niet hetzelfde, want door het één of ander kregen plotseling meerdere Sites

een Donkere achtergrond met name: Google, Ziggo en ook Simpel

De hierboven genoemde sites heb ik dus niet stuk voor stuk versteld naar de Donkere mode.

Nu de vraag, hoe krijg ik deze sites weer in de normale mode.

Zelf denk ik dat dit geregeld is vanuit Windows.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Het kan ook al volledig standaard, met volledig uit ontwikkelde software.
Zéér goed, en erg beheersbaar zet deze extensie je browser in Dark mode, maar laat je toe bepaalde sites die dan niet meer mooi ogen of waar zaken wegvallen uit te sluiten... zou het niet meer willen missen !

https://darkreader.org/
 
Kijk eens bij edge://flags naar een darkmodus.

https://www.techradar.com/news/chro...-can-bring-dark-mode-to-any-website-heres-how

Maar ik heb eerder het idee dat je geen ontwikkelaarsversie hebt, en dat je er per site zelf voor gekozen hebt.
Wis gewoon alle cookies of zoek de knop op de sites om de instelling ongedaan te maken.

Hallo PHP4U

Nee, ik heb geen ontwikkelaarsversie, en ik heb beslist niet per site zelf die "Black mode" ingesteld.
Wel heb ik een keer geexperimenteerd met Chrome in de Black mode te zetten, en dát is toen niet gelukt.
Misschien heeft Google het toch later opgepikt ?!?
Maar om nu Crome terug uit die donkere modes te halen lukt me dus nog niet.

Er wordt over geschreven:
Chrome donkere modus voor Windows 10

1. Open het menu Instellingen, kies 'Personalisatie', klik op 'kleuren' en scrol
omlaag naar de schakelaar met de markering 'Kies uw standaard app-modus'
2. Wijzig dit in 'Donker'en alle apps met een native donkere modus, inclusief
Chrome, zullen van kleur veranderen. Het is niet nodig o, uw browser opnieuw
op te starten

Naar ik kan die 'Personalisatie' binnen instellingen van Chrome mag ik aannemen, niet vinden.

Zou jij eens bij jouw Chrome willen kijken? Misschien heb jij wel een andere versie. Het lijkt er wel op dat dit mijn probleem is

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Die drama-browser eraf trappen en Firefox gaan gebruiken...
Probleem opgelost.:thumb:
 
Bericht #4 verwijst wel degelijk naar de Windows-instellingen, niet die van Chrome.
Maar het is ook niet zo dat Chrome als browser dan donker wordt, enkel de Chrome en Windows apps die zelf een native mode donker hebben en dat zijn er voorlopig maar een deel...

Wil je je Chrome volledig donker, maar op een beheersbare manier, zie dan de suggestie die ik in mijn vorige post deed ...

8DcPbog2R fFMAAAAASUVORK5CYII=
 
Bericht #4 verwijst wel degelijk naar de Windows-instellingen, niet die van Chrome.
Maar het is ook niet zo dat Chrome als browser dan donker wordt, enkel de Chrome en Windows apps die zelf een native mode donker hebben en dat zijn er voorlopig maar een deel...

Wil je je Chrome volledig donker, maar op een beheersbare manier, zie dan de suggestie die ik in mijn vorige post deed ...

8DcPbog2R fFMAAAAASUVORK5CYII=

Hallo DigiCafee
Ik wil Chrome helemaal niet Donker hebben en ook die andere programma's niet.
Waarom hebben jullie zo'n aversie tegen Chrome? Ik heb vroeger ook tijden met Firefox gewerkt, maar Firefox is ook niet alles.
Maar ik ga nog maar eens in Windows snuffelen.
 
Hallo Alfred2

Ja, hierdoor is het denk ik gebeurd.

Maar hoe kom ik daar van terug naar de standaard (lichte) mode?
 
Als de betreffende extensie die in de lijst staat, geen instellingen heeft bij "Details," dan gewoon de knop Uitschakelen verschuiven en anders kan natuurlijk ook Verwijderen.
 
Waarom hebben jullie zo'n aversie tegen Chrome?

Dat geldt alleszins niet voor mij, integendeel - ik gaf je een extensie om binnen Chrome héél comfortabel met Dark Mode om te gaan. Had verkeerdelijk begrepen dat je daar naar zocht.
Maar ik zie dat je ondertussen geholpen bent om de ongewenste Dark er terug uit te krijgen.
 
Waarom hebben jullie zo'n aversie tegen Chrome?
Het grote probleem van Chrome is twee-ledig:
* Het verzamelt alles wat Google aan data over je wil weten
* Google is niet in staat om malafide extensies voor Chrome op afdoende wijze te testen en te verwijderen.
Met name dat laatste is schering en inslag en heeft alleen al dit jaar al minimaal 2x tot veel ophef geleid.
Ik kies voor Firefox waarbij deze zaken een stuk beter geregeld zijn.
 
Laatst bewerkt:
Toon je ook een screenshot van een site waar je dat probleem hebt aub ?
 
Toon je ook een screenshot van een site waar je dat probleem hebt aub ?

De computer waar we het over hebben staat momenteel bij m'n schoonzuster, maar om er een paar van die sites te noemen zijn: Ziggo en Simpel.

Als je persé die screenshots toch wilt hebben, maak ik die morgen voor je.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn beide sites met login - dus ik denk dat je toch eens in de user account/profile van die sites moet rondkijken.
Misschien is daar iets aangemerkt als dark zonder dat je dat gevraagd hebt ...

Ik zit in BE, en ben geen klant - dus kan het spijtig genoeg niet voor je nagaan...
 
Dat zijn beide sites met login - dus ik denk dat je toch eens in de user account/profile van die sites moet rondkijken.
Misschien is daar iets aangemerkt als dark zonder dat je dat gevraagd hebt ...

Ik zit in BE, en ben geen klant - dus kan het spijtig genoeg niet voor je nagaan...

Hallo DigiCafee,

Ik had alle extenties weggehaald behalve die Adblok en AdGuard en toen waren Ziggo en Simpel nog zwart.

Nu hebben we de computer opnieuw opgestart, en nu zijn de bewuste Sites weer nomaal, blank of wit zo je wilt

Dus je advies was correct. Zeer bedankt
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Opnieuw opstarten of afsluiten van de browser kan nodig zijn voor veranderingen. Het zal nu wel opgelost zijn. Ik zie inderdaad dat er niet dergelijke extensies draaien maar wil wel opmerken dat Adguard een donker thema heeft. Je ziet wel vaak bij add-ons en extensies dat die niet meer geschikt zijn voor nieuwe versies van de browser. Ik lees altijd eerst alle opmerkingen die gebruikers maken voordat ik een extensie kies en dan nog grijp je er vaak naast en merk je dat iets het niet doet zoals beloofd. Dat geldt voor alle browsers.

Ik vang een granaat voor Chrome en kan van de herhaalde kritiek in topics vaak het geschrevene niet lezen door de vele taalfouten. Daar zetten we feiten tegenover:

De meest gebruikte browsers op alle platforms.

Google Chrome 54,04 %
Safari (Apple) 26,25 %
Firefox 4,93 %
Samsung Internet 4,83 %
Microsoft Edge 4,45 %
Internet Explorer 2,66 %

Voor de PC heeft Chrome zelfs een aandeel van 60 procent. Firefox heeft daar 12 procent maar wereldwijd lijkt Firefox al compleet in de ban te zijn gedaan en staat hier nog maar net boven 0 procent. Het is trekken aan een dood paard als je denkt te moeten ventileren dat het heel wat is en Google Chrome goed voor niemand. Bron: statcounter. Succes
 
Laatst bewerkt:
Hallo Alfred 2

Bedankt voor die informatie, vooral die percentages waren interessant.

Ik blijf dan ook gewoon bij Google.

Nogmaals mijn dank
Dukkel
 
Je kunt je ook afvragen waarom het percentage van Chrome zo hoog is maar als je zo kortzichtig en kort door de bocht bent als @Alfred2, dan neem je alles wat je vindt voor waar aan.
Chrome wordt door Google enorm gepusht en in heel veel gevallen als zgn. optionele installatie ( vaak verborgen ) met freeware ( zgn. gratis software ) gebundeld.
Omdat veel gebruikers niet lezen en blind op Volgende klikken krijgen ze als bonus Chrome geïnstalleerd...terwijl ze daar niet om gevraagd hebben.
Tja, op zo'n "achterbaske en sneaky manier" kan ik ook een 60% percentage scoren....
Firefox wordt nergens als optionele installatie mee gebundeld, nergens, je moet daar bewust voor kiezen..
Maar toe maar, Google is niet de enige, Microsoft begint er nu ook mee met de nieuwe versie van Edge ( nu nog binnen Windows zelfs )....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan