• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Euros in Euros omzetten deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders1983

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2019
Berichten
50
Hallo

Ik had een tijd geleden een lijstje met getallen in Euro’s (oud) waar ik niet mee kon werken. Door een formule kreeg ik er bruikbare getallen voor. Dit was de formule:

=--SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(B2;"EUR";"");"−";"-")

Nu heb ik een andere lijstje (nieuw) met getallen en op het oog met dezelfde soort getallen. De formule geeft geen waarde aan. Als ik de twee minnen weghaal komt er op het oog wel bruikbare getallen te zien. Als ik deze getallen omzet in waardes of met tekst naar kolommen kan ik nog steeds geen bruikbare getallen krijgen. Mijn vragen:

1. Waarom lukt de formule wel in het oude maar niet in de nieuwe lijst met getallen?
2. Waar staan de twee minnen voor?
3. Welke formule moet ik gebruiken om wel bruikbare getallen (optellen en berekeningen) te krijgen?

Bedankt voor het beantwoorden van deze vraag!
 

Bijlagen

  • Euro omzetten naar valuta.xlsx
    14,9 KB · Weergaven: 27
Omdat er een . en een raar leesteken instaat.

Code:
=--SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(B2;TEKEN(160)&"EUR";"");"−";"-");".";"")
 
probeer deze eens:
Code:
=--SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(B2;" EUR";"");"−";"-")
 
of misschien deze simpele formule:
Code:
=LEFT(B2;LEN(B2)-4)
 
Bij de laatste formule krijg je wel de getallen maar zijn ze niet op te tellen.
 
Dan zet je er toch -- voor of VALUE()/WAARDE() omheen of *1 erachter.
 
Even reageren is te veel moeite? Nieuwe vragen stellen lukt nog wel Sanders1983
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan