Bluetooth met Linux Mint Rebecca?

Status
Niet open voor verdere reacties.

goom61

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
118
Ik heb een oude laptop met Linux Mint rebecca op. Ik wil een bluetooth speaker aansluiten om ziek af te spelen. Nu had ik al een stick voor bluetooth en heb ik wat apps er op gezet via het Linux downloadcentre. De speaker wordt wel herkend maar er komt geen geluid uit. Hoe moet ik dat oplossen? Met een kabel van de laptop naar de speaker komt er wel geluid uit.
 
Het enige wat ik achterhaald heb is
ACER aspire 7730G
er staat linux mint 17.1 op
 
op de usb bluetooth stick staat alleen bluetooth op
verder niks
 
zoals ik al eerder zei de computer herkend het apparaat (speaker)

maar er komt geen geluid uit
 
Je zult in Mint bij geluidsinstellingen de uitgang moeten veranderen. Dus rechtermuisknop op je luidsprekertje, dan Instellingen en dan moet je het apparaat zien staan.

Ik weet dat vorige Mint versies het erg moeilijk was om bluetooth in te stellen (bug), ik had er altijd problemen mee,zeker op versie 17.
Ga eerst eens over naar de nieuwste versie, wellicht is die "bug" opgelostin de nieuwste versie.
 
Je zult in Mint bij geluidsinstellingen de uitgang moeten veranderen. Dus rechtermuisknop op je luidsprekertje, dan Instellingen en dan moet je het apparaat zien staan.

deze laat niks zien..geen bluetoth
hoe moet je dat precies doen verder?

Lijk eerst maar eens of je BT wel aan staat:
https://askubuntu.com/questions/3014...-has-bluetooth
Zet het resultaat als code neer.
Code:

hier kom ik helemaal niet uit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Start de terminal op en type daar

Code:
dmesg | grep -i blue

en kopieer de uitkomst hier.

Idem voor de andere commandos, zodat we een overzicht krijgen wat er werkt en draait.
 
Heb je blueman en bluez wel geinstalleerd?
geprobeerd
maar linux zegt dat ik defecte pakketten vasthou en doet verder niks
 
Tja.... onder Linux blijft het af en toe echt gewoon uitzoeken, zodat je weet welke hardware/chip je echt hebt, en dan op zoek naar drivers of profiteren dan anderen de oplossing al gevonden hebben.
Als je eenmaal een beetje door hebt hoe je dat kunt aanpakken kom je er meestal wel uit.
 
Harstikke fijn dat jullie mij willen helpen.
Maar ondertussen snap ik er geen **** meer van wat ik moet doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan