Foto's van Iphone overzetten naar PC, apperaat reageerd niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

splintertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2019
Berichten
3
Beste lezer,

Ik wil alle foto's en video's van mijn IPhone X met IOS 13 overzetten naar mijn PC. Helaas gaat dit niet op de manier zoals het hoort te gaan.

Ik sluit mijn iPhone met USB kabel aan op mijn PC of laptop. Beide met Windows 10. Daarna vraagt mijn IPhone, of ik de computer vertrouw. Daar druk ik op sta toe of vertrouw. Vervolgens kan ik in iTunes de gegevens van de telefoon zien en via Deze PC mijn telefoon benaderen.

Dan wil ik de foto's en video's kopiëren. Dit levert problemen op. Ik ga naar Deze pc -> Apple IPhone -> DCIM -> hier staan diverse mappen met alle foto's en video's. Omdat alles in 1 keer erg veel van het goede is kopier ik 1 map per keer. Ik kopieer een map, bijvoorbeeld 100APPLE naar een externe harde schijf of naar een andere plek in mijn computer. Dan word de tijd berekend en begint het kopier proces. Echter gebeurd het steeds dat dit proces zonder reden gestopt word, het venster Kopieren… verdwijnt dan zonder ook maar een foutmelding te geven. Of het gebeurd dat ik deze melding krijg: Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

Het vreemde is dat een aantal foto's en video's (Meestal zo rond de 100 stuks) wel zijn gekopieerd.

Ik heb het al op zowel een laptop als op een vaste PC geprobeerd. Ook heb ik al een andere USB kabel geprobeerd (beide wel officiële Apple kabels). Ook heb ik de app foto's van Windows geprobeerd. Die geeft gelijk al aan: Er is iets fout gegaan. Dan heb ik nog bij deze PC op Apple IPhone, rechtermuisknop en dan foto's en video's importeren geprobeerd, maar ook hier krijg ik de foutmelding: Het apparaat is niet bereikbaar.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Heb ik wellicht ergens een instelling verkeerd staan? Ik heb mezelf al redelijk suf gegoogeld, helaas zonder bruikbare resultaten.
Alvast bedankt voor de hulp!
 
Ik heb het programma APFS for windows by paragon software gedownload en geïnstalleerd. Dit programma herkend de IPhone niet als geschikt medium.
 
Ter voorbereiding is het van belang dat je iTunes op je pc installeert, zodat je iPhone op de juiste manier met je pc kan communiceren, ook al gebruik je iTunes niet om de foto's over te zetten. Verder heb je een usb-kabel nodig om je iPhone aan je pc te koppelen.

Met de ingebakken Foto's app van Windows 10 kun je de foto's die op je iPhone staan in bulk naar je pc overzetten. Koppel je iPhone aan je pc met behulp van de usb-kabel. Open de Foto's app en klik rechts bovenaan op het icoontje waarmee je foto's kunt importeren. Dit is een rechthoekje met een omlaagwijzend pijltje erboven.
Selecteer de foto's die je wilt importeren. Je kunt er op dit moment voor kiezen om de foto's meteen van je iPhone te verwijderen, maar het is aan te raden om dit voor de zekerheid niet te doen. Klik vervolgens op Importeren.

De foto's die je zojuist geselecteerd hebt staan nu in de Foto's app. Je kunt ze nu ook vanuit de Windows Verkenner benaderen door naar de map Afbeeldingen in je gebruikersmap te gaan.
Foto's importeren met de Windows Verkenner
Als je liever de Windows Verkenner gebruikt, kan dit ook. Deze manier vereist iets meer werk, maar het geeft je wel meer vrijheid.

Open de Windows Verkenner en klik in het linkerpaneel op Deze pc. Klik vervolgens in de lijst op je iPhone en navigeer naar \Internal Storage\DCIM. Kies hier de map(pen) en foto('s) die je wilt overzetten en kopieer deze naar de gewenste map op je pc.
 
Hallo Daniel162

ITunes staat geïnstalleerd op mijn computers. Heb ik ook al een keer verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd.

Ook de ingebakken foto's app van windows geeft een foutmelding: Er zijn problemen bij het maken van de verbinding.

Zoals ik in mijn bericht benoem geeft de optie die je aangeeft over windows verkenner ook een foutmelding.

De opties die je aangeeft bevatten helaas juist het probleem. (de foutmeldingen en het stoppen zonder reden) Dat is dus waarom ik hier op dit forum hulp zoek. Ik weet geen verdere opties meer en wellicht staat er op mijn IPhone gewoon een instelling verkeerd. Mijn vermoeden is namelijk dat de fout in de telefoon moet zitten. Dit omdat ik meerdere PC's en USB kabels heb geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Dit zijn ook de opties die je tegen komt als je goed zoekt op google, wat ik ook aangeef wat ik gedaan heb. (o.a. apple website en microsoft knowledge base)
 
route 99
iCloud voor Windows downloaden is het beste dat je kan doen. Met hetzelfde account kan je op mac iPad inpons en pc.... je taken uitvoeren.
Neem je een foto met je iPhone dan kan je dezelfde foto terugvinden op ja andere toestellen. Verwijderd je die foto op je pc dan zal die ook niet meer terugzien op je iPhone bijvoorbeeld.

Deze tool die je hebt geïnstalleerd ken ik niet. Het zou me niet verwonderen dat de synchronisatie niet werkt voor al de toestellen, iPhone, iPad, Mac, macbook, windows enz...... Pas op met die tooltjes.

En vooral dat ik weet dat je geen mac gebruiker bent.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf Hackintosh in mekaar geknutseld om een reddingsactie voor iemand te doen, was niet langdurig een MB Pro ter beschikking... al helemaal bepaald geen beginnersklus.
Tig Linux ervaring. kom op... joh... So ... don't worry.
De tool die ik noemde heb ik niet van horen zeggen...
Dus ik denk dat je iemand anders op het vizier hebt... met echt weinig ervaring...
Tja... en dit ga ik niet elke keer op schrijven....

En als er een ramp is dan is het Icloud... er is niet een vrije filemanager, je krijgt niet via webdav of zo toegang, het is een gesloten systeem.
Ga maar eens bestanden deleten, je moet het een voor een selecteren en dan weggooien.
Das als je <1000 bestanden hebt kun alles selecteren en dan pas in 1x weg gooien.
Je zult maar 10.000 kleinere bestanden hebben... ja ergens kan het maar dan moet je 30 dagen wachten ... en dan is het pas leeg, wie verzint dat...
Tis wrs een bescherming tegen mensen die er geen verstand van hebben, prima, maar biedt dan iets anders aan voor de experts.
 
Laatst bewerkt:
Route 99
En als er een ramp is dan is het Icloud.../QUOTE]
Dikke zever. iCloud werkt zeer goed op Windows en op OSX. Mac en Window gebruiker zullen dit beamen.



Het handigste je lokaal delen , maar er gaat toch niets boven de cloud als je op zoek bent naar de meest gebruiksvriendelijke en eenvoudige oplossing. Alle grote clouddiensten zijn beschikbaar vanop het internet en hebben apps voor Windows en macOS.
 
Laatst bewerkt:
Dit is het laatste bericht die ik plaats. Als ze zeggen dat ik niets van Apple afweet. Dit is voor mij het einde.
Ik zal je eens uitnodigen op mijn werk. Je oogjes zullen uitpuilen hoeveel pc en mac's hier staan. En hoe het systeem hier werkt.
Het is gemakkelijk hier een url hier plaatsen als Ts niets mee kan doen.
Saluut! route99
 
Dit plaatje net hieronder krijg je als je Icloud volledig op je Windows pc zet: geen volledige file Explorer opties, maar een up- en download button waar je het mee moet doen, erg minimalistisch. Je kunt de Icloud niet als lokale volledige schijf mounten. Ik heb er naar gezocht en telkens werd ik naar deze optie verwezen.
Dus als ie er voor Windows wel is... heb ik niet goed gezocht en lees ik graag met een weblink meer info wat er dan gevonden is.

icloud-on-Windows-pc.jpg


Ok.... dan online op icloud.com, zie plaatje net hieronder, daar had ik net de laatste dagen alles opgeruimd, vandaar dat het nog zo vers in het geheugen zit.
Ook daar de minimalistische opties rechtsboven, geen online file managers zoals je die bij hosters via het CPanel vaak kunt gebruiken...
icloud3.jpg

Bedankt voor de moeite, maar hoe je Icloud lokaal installeren moest en je via het web erbij kunt komen, dat was hier al bekend. Dat was mijn kritiek ook niet, lees maar terug.
In de weblink lees ik ook niks over de optie om een file manager, net als de lokale schijven gebruiken kunt om al die opties voor de lokale Icloud te gebruiken.

Als je een cloud via een NAS of zo regelt... en je hebt bijvoorbeeld een Webdav protocol ...dan kun je die als lokale schijf mounten en kun je vrijwel alles met je file manager doen. Zie plaatje onder. En dat heb ik voor Icloud nog nooit gezien.
Je kunt wel een Iphone koppelen aan de PC via de USB poort, maar ook dan heb je nog niet de normale rechten van Windows Explorer als op een normale schijf.
webdav2.jpg

Dus als er een webdav-achtige manier is met vergelijkbare rechten als ik gewend ben voor webdav mounts, maar dan voor Icloud, tips welkom.
Het protocol van Icloud daar heb ik geen publieke gegevens van gevonden en daarmee is het voor mij een gesloten systeem.
Dat een aantal mensen om ff een plaatje te zien er tevreden mee zijn, prima toch,
@DANIEL162 waarschijnlijk de doelgroep die jij bedoelt....
waarmee ik niet zeg dat ze/jij verder van Apple systemen geen verstand zouden hebben, maar verder is het beheer van Icloud bagger voor als je wat meer aan file management wilt doen.

@iEscape: kom maar op met de plaatjes/weblink(s) die laten zien dat het op een Windows systeem wel anders kan, zoals ik het graag zou willen en wat op Webdav cloud systemen wel kan, dan leer ik ook nog wat..
 
Laatst bewerkt:
Terug on topic..
............. zonder reden gestopt word, het venster KopierenÂ… verdwijnt dan zonder ook maar een foutmelding te geven. Of het gebeurd dat ik deze melding krijg: Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.

Het vreemde is dat een aantal foto's en video's (Meestal zo rond de 100 stuks) wel zijn gekopieerd.

Ik heb het al op zowel een laptop als op een vaste PC geprobeerd. Ook heb ik al een andere USB kabel geprobeerd (beide wel officiële Apple kabels). Ook heb ik de app foto's van Windows geprobeerd. Die geeft gelijk al aan: Er is iets fout gegaan. Dan heb ik nog bij deze PC op Apple IPhone, rechtermuisknop en dan foto's en video's importeren geprobeerd, maar ook hier krijg ik de foutmelding: Het apparaat is niet bereikbaar.
!
Via Google kom ik vaak deze tip tegen bij op het oog vergelijkbare connectie problemen:
https://thomas.vanhoutte.be/miniblog/iphone-on-windows-10-device-is-unreachable-solved/
To solve this error when copying files from your iPhone or other device to your PC/computer running Windows 10, here are steps to follow:

Disconnect your iPhone/iPad from your computer
Go to Settings on your iOS device
Open Photos and scroll to the bottom
Under ‘Transfer to Mac or PC’, chang efrom Automatic to Keep Originals (“Automatically transfer photos and videos in a compatible format, or always transfer the original file without checking for compatibility.”)
Now connect again the device to the Windows 10 computer and copy/paste the files again; it should work fine now!

Dat wordt in de volgende link ook besproken maar als het niet werkt ...dan stellen ze ook nog andere checks voor.
https://www.guidingtech.com/fix-device-attached-to-the-system-is-not-functioning-error-iphone/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet beweerd dat iCloud niet belangrijk zou zijn.... dat laat ik aan elke gebruiker zelf over wat hij/zij daar van vindt.

Het gaat mijn puur om de file management toegankelijkheid van iCloud zoals je van andere web cloud systemen wel gewend bent of van je eigen ingerichte webdav systeem.

Webdav cloudsytemen systemen zijn zo handig en ook beter te beveiligen dan het stok oude SMB of het veel minder veilige FTP (ook nog SFTP). Op een MacOS systeem mount je zo een Webdav systeem met een klik als lokale schijf, onder Linux eigenlijk ook, onder Windows werkt het met de Netdrive drive tool (t/m V1.32 freeware) wel, rechtstreeks met de Explorer levert nog wel eens authentication problemen op, soms erg lastig op te lossen.

Tis dat ik nog teveel Win programma's graag heb, oa genealogie waar onder Linux er zeker wat goeds is, maar niet met de ease en compatibility van de tools onder Windows , anders was ik allang over gegaan op volledige Linux.
Heb pas nog een |Linux systeem ingericht voor iemand die slecht bij kas zit, en vroeg "als ik maar kan internetten, oa youtube, mailen etc... dan is het goed".
Gelukt op zijn oude laptop, eentje uit de kringloop van een paar euro (zonder Windows).

Mac systemen, ik vind ze veel te duur, zeker als je zelf erg handig bent in hardware/software voor Windows/Linux. Mijn oudste kid had professioneel meer dan 10 jaar MB Pro, maar de duurzaamheid was echt sh*t, het werd hem als veel reizende ZZP-er veel te duur. Eigenlijk bijna allemaal moederbord problemen, net als bij eerdere MB Pro's die hij had, gelukkig nam Mediamarkt bij zijn laatste MB Pro hem bij de 3e reparatie retour en kreeg hij de aankoopsom compleet terug. Super service van MM, chapeau. En: Heeft van dat geld een prima Asus gekocht en wil nu niet meer terug naar MB Pro's of zo. Het systeem gaat richting 3 jaar oud en 0 storingen. Hij was zwaar verrast welke vooruitgang Windows in de 10 jaar gemaakt had... Het was wel even wennen, maar nu is het voor hem ok.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk voor route 99
Mac systemen, ik vind ze veel te duur

Mod edit: Quasi grappige opmerking verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had hetzelfde probleem en het antwoord van route99 werkte voor mij. (IPhone 8 i.c.m. windows 10)

To solve this error when copying files from your iPhone or other device to your PC/computer running Windows 10, here are steps to follow:

Disconnect your iPhone/iPad from your computer
Go to Settings on your iOS device
Open Photos and scroll to the bottom
Under ‘Transfer to Mac or PC’, chang efrom Automatic to Keep Originals (“Automatically transfer photos and videos in a compatible format, or always transfer the original file without checking for compatibility.”)
Now connect again the device to the Windows 10 computer and copy/paste the files again; it should work fine now!
 
Ja wadde wat een ommetoer.
Ik doe dat zo. Veel gemakkelijker. Geen gedoe met aansluiten met kabels enz........

iCloud-foto's
Met iCloud-foto's kunt u uw foto's en video's openen op uw iPhone, iPad, iPod touch, Mac, Apple TV, op iCloud.com en zelfs op uw pc. Uw nieuwste opnamen worden automatisch toegevoegd aan iCloud-foto's en wijzigingen in de ordening of andere bewerkingen worden steeds op al uw apparaten doorgevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan