• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weekdata

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petesch2

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2023
Berichten
17
Hallo,

Ik zou graag een weekdocument maken die elke dag/week opnieuw gebruikt wordt.
De bedoeling zou zijn dat ik telkens de data van de huidige week zie staan. Zo lang we in dezelfde week zitten zou ik graag de datum zien van ma-di-woe-do-vrij-zat-zon van de huidige week. Wanneer het document een week later openen zou ik de data van die week willen zien staan, enz.

Welke formule zou dien je je hiervoor te gebruiken in excel?

mvg

Peter
 
Een voorbeeldbestand ga ik niet maken, hier een begin
PHP:
=DATUM(JAAR(VANDAAG());1;-2)-WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG());1;3))+ISO.WEEKNUMMER(VANDAAG())*7
 
Bedankt!

Ik heb eens een voorbeeldbestand gemaakt met alle dagen van de week. Denk je dat de andere dagen correcte formule hebben zo?
Klopt het dan dat, als ik volgende week maandag naar dat bestand kijk, dit dan de data van volgende week zal zijn?

mvg

Pete
 

Bijlagen

  • Weekdag.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 25
zie bestand
 

Bijlagen

  • Datum aan de hand van Jaar en Weeknummer.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 28
Bedankt voor je antwoord!

Is er ook een mogelijkheid om het weeknummer en jaartal automatisch te laten veranderen?
bv. nu zijn we weeknummer 22, maar volgende week 23. Ik zou graag hebben dat dit automatisch gebeurt.

alvast bedankt!

mvg

Peter
 
zo.
PHP:
=jaar(vandaag())
PHP:
=weeknummer(vandaag())
p.s. in jouw eigen voorbeeldbestand gebeurt het automatisch.
 
Dan nog wel de 2e parameter van de functie weeknummer gebruiken.

Dat moet 21 zijn
 
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik vermoed dus dat het volgende maandag zeker oke zal staan :)

mvg

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan