USB-herstelstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.659
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Volgens menno is het aan te raden een USB-herstelstation te maken. Dit kan via het configuratiescherm. Geen werkende Windows meer, dan kun je de stick gebruiken om te herstellen.

1. Maar wat is dan de grootte van de stick die je moet hebben?
2. En is de USB-poort (USB 3.0) wel actief bij het wijzigen van de bootvolgorde?
3. En wat staat er op de USB-stick?
4. En wat herstelt die dan (wat en wat zijn de vragen)
5. Blijft alles, persoonlijke mappen en programma's etc. behouden?
 
Laatst bewerkt:
Oké. Dan eerst een USB-stick kopen van 32 GB.

Ik begrijp dat er dan een optie is een systeemkopie te herstellen. Waar staat dat menu? Dan kan ik zien welke opties er zijn.

Voor de herinstallatie zelf roept u de hulp in van een ervaren computergebruiker of PCHulp.
Dat is weer heel vreemd, immers het is toch een herstelmedium! Waarom moet ik er dan iemand bijhalen?

Op het forum doen mensen soms voorkomen dat het allemaal heel gemakkelijk is die herstelopties maar hier blijkt wel het tegendeel. Een keur of puinhoop aan mogelijkheden!

Deze pagina geeft een korte samenvatting van de interessantste opstartbare CD/DVD/USB-sticks. Ze bieden te veel mogelijkheden om uitgebreid te bespreken, je zal er dus zelf (op eigen risico!) mee moeten experimenteren.

Dat is dan het enige wat duidelijkheid in de materie geeft!
 
Laatst bewerkt:
Dat is weer heel vreemd, immers het is toch een herstelmedium! Waarom moet ik er dan iemand bijhalen?
Heb je de pagina wel goed gelezen? a) een stick van 16GB is al genoeg en b) er moeten instellingen worden aangepast. Als je dat zelf niet kan, is het advies: haal er iemand bij die het wél weet.
 
Heb je ook al eens de Shift toets ingedrukt gehouden terwijl je via Windows je systeem herstart?
Bekijk ook daar welke opties er allemaal zijn.
 
Ik durf het bijna niet te zeggen.....
dit heb ik in het verleden al vaker gedaan.
op Instellingen klikken (het radertje)/helemaal onderin: Bijwerken en beveiliging/ backup/ Klik op: ga naar Back-up maken en terugzetten (windows 7) maar dat werkt ook in Windows 10/nu opent een menu
en je maakt een systeemkopie en daarna 'een systeemherstelschijf maken"
maar dat het je vast al gedaan. Want als je niet een systeemkopie op een externe schijf hebt, heb je ook niets aan een herstelstation.
En als er eens iets fout gaat in je systeem dan kun je met die herstelschijf de systeemkopie terugzetten.
En dat kan jij zeker zelf, ik kan het ook.
Maar helaas kun je hiermee de bestaande C schijf niet wegblazen en zeker niet als daar iets geks in zit.
 
Met een incrementele back-up heb je al die onzin niet nodig.

Edit mod: Kun je ts uitleggen wat een incrementele backup is en hoe je die maakt? Ook al is een ts zeer actief, je mag er niet van uit gaan dat iedereen weet waar jij het over hebt.
 
maar uiteraard had TS dat via Google ook zelf kunnen vinden indien het abracadabra was.....
Een beetje zelf-initiatief mag toch verwacht worden..? :rolleyes:

Daar is nu juist het forum voor opgezet. Als iedereen zelf googelt, zou het forum zichzelf overbodig maken en bovendien is niet iedereen buitenlandse talen machtig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan